X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Relacja pacjent - lekarz. "Cały czas w pośpiechu"

Ostatnia aktualizacja: 22.04.2016 17:00
Zaufanie, sprawna komunikacja i poczucie bezpieczeństwa to bardzo istotne czynniki samopoczucia chorych. Tymczasem pacjenci - zwłaszcza zmagający się z przewlekłymi chorobami - często czują się samotni i zagubieni.
Audio
  • Jakie czynniki mogą poprawić relację na linii lekarz - pacjent? (Się mówi/Czwórka)
Jeśli lekarz dopuścił się błędu, możemy ubiegać się o odszkodowanie
Jeśli lekarz dopuścił się błędu, możemy ubiegać się o odszkodowanieFoto: Glow Images/East News

- Z naszych doświadczeń wynika, że pacjentom najbardziej doskwiera to, że lekarze mają dla nich za mało czasu. To w zasadzie determinuje całość tej relacji - mówi Ewa Borek, prezes fundacji "My Pacjenci" i tłumaczy, że w związku z tym powinniśmy zacząć zapominać o modelu medycyny, w którym lekarz sam wszystko robi. 

W większości placówek lekarze mają określony czas na przyjęcie jednego pacjenta. - W trakcie wizyty lekarz nie tylko bada, ale też zajmuje się wypełnianiem papierów. Ten deficyt czasu uderza nie tylko w chorych, ale także w tych, którzy leczą - dodaje prof. Romuald Krajewski z Naczelnej Izby Lekarskiej.

W audycji sprawdzamy, czy istnieją sposoby rozwiązania tego problemu i rozmawiamy z Rzecznikiem Praw Pacjenta o tym, kiedy i jak "reklamować" usługi medyczne.

***

Tytuł audycji: Się mówi

Prowadzi: Piotr Firan

Goście: Ewa Borek (prezes fundacji "My Pacjenci"), prof. Romuald Krajewski (Naczelna Izba Lekarska)

Data emisji: 22.04.2016

Godzina emisji: 14.00

kul/ei


Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Suplementy diety. Pomagają, czy szkodzą?

Ostatnia aktualizacja: 08.10.2015 17:42
- Pod względem liczby przyjmowanych dziennie tabletek - suplementów diety - jesteśmy w europejskiej czołówce - mówią Aleksandra Saletra i Aleksandra Pochadajło.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Medycyna alternatywna - nadzieja czy ślepy zaułek?

Ostatnia aktualizacja: 19.04.2016 15:53
Akupunktura, ziołolecznictwo, bioenergoterapia, radiestezja to tylko niektóre z niekonwencjonalnych metod leczenia. Czy jest na nie miejsce we współczesnej medycynie?
rozwiń zwiń