X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Cukier - jak pozbyć się słodkiego uzależnienia?

Ostatnia aktualizacja: 20.04.2018 15:04
Nasze komórki nie wiedzą, że jedzenia jest pod dostatkiem. Działają tak od milionów lat: oszczędzają energię i robią zapasy.
Audio
  • Życie bez cukru? Tak, to możliwe (Dajesz radę/Czwórka)
Agnieszka Wiśniewska (Członek Rady Fundacji Szczęśliwi Cukru), dziennikarka Czwórki Marta Hoppe, Małgorzata Rusek (dietetyk kliniczny)
Agnieszka Wiśniewska (Członek Rady Fundacji Szczęśliwi Cukru), dziennikarka Czwórki Marta Hoppe, Małgorzata Rusek (dietetyk kliniczny)Foto: Czwórka/Marta Hoppe

brzuch jedzenie ból 1200.jpg
Zakwaszenie organizmu? ”Ta choroba nie istnieje”

Tymczasem dziś zagrożeniem nie jest brak energii, lecz jej nadmiar. Cały czas karmimy się cukrem. Jest on ukryty w wielu produktach i nasze codzienne menu zawiera zbyt duże jego ilości. - Najwięcej cukru spożywamy na śniadanie. - Ewolucyjnie jesteśmy przystosowani do tego, że lubimy słodki smak. Słodycz w produktach mówiła naszym przodkom o tym, że to, co jedzą jest dla nich bezpieczne i dostarczy im energii. Przyzwyczajenie do słodkich produktów zostało w nas do dziś, niestety ewolucja nie przewidziała tego, że dostęp do cukru będzie w przyszłości niemal nieograniczony - mówiła mówiła Małgorzata Rusek, dietetyk kliniczny.

Jak unikać niezdrowych przyzwyczajeń i czy są produkty, które w ogóle niezawieraną cukru? - Najmniej cukru znajduje się w tzw. "produktach nieprzetworzonych", np. kaszach i ryżach. Takich, które możemy przygotować sami w naszych domach. Niestety większość produktów, które możemy znaleźć na rynku posiadają cukier, który na drodze produkcji został do nich dodany - wyjaśniała Agnieszka Wiśniewska dodała członkini Rady Fundacji Szczęśliwi Cukru.

Jak sprawdzić w których produktach ukryty jest cukier? Do czego może nas doprowadzić dosładzanie naszego jedzenia? Czy da się go zupełnie wyeliminować z naszej diety? Co jest bardziej niebezpieczne dla człowieka: cukier czy tłuszcz?​ O tym w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Dajesz radę

Prowadzi: Marta Hoppe 

Materiał przygotowała: Weronika Puszkar

Gość: Agnieszka Wiśniewska (Członek Rady Fundacji Szczęśliwi Cukru), Małgorzata Rusek (dietetyk kliniczny)

Data emisji: 20.04.2018

Godzina emisji: 14.05

ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Co jeść, a czego unikać, aby zachować płaski brzuch?

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2017 13:00
W odchudzaniu nie jest najważniejsze redukowanie kalorii do minimum, ale dostarczanie ich w odpowiedniej ilości i co bardzo ważne – jakości. W wyglądzie naszej sylwetki jest istotne nie tylko to, ile jemy, ale też jakie produkty jemy. Spożywanie konkretnych pokarmów może nam pomóc w utrzymaniu ładnej figury.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Chia, algi, jagody goji - wprowadź do diety nową jakość

Ostatnia aktualizacja: 25.01.2017 15:06
Jarmuż, komosa ryżowa, olej lniany, algi, jagody goji czy czosnek - moda na zdrowe gotowanie trwa, więc te składniki coraz częściej lądują na naszych stołach.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakwaszenie organizmu? Odżywiaj się tak, by do tego nie dopuścić

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2017 22:06
Dietetycy i lekarze coraz częściej podkreślają, jak ważna jet równowaga kwasowo-zasadowa w organizmie. Jej zaburzenie to efekt niewłaściwej diety. Skutkiem zakwaszenia mogą być z kolei poważne dolegliwości, ale nie będą nam groziły, jeśli tylko będziemy się odpowiednio odżywiać.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Cukier - słodka trucizna, niezbędna do życia

Ostatnia aktualizacja: 20.10.2017 16:35
Dorosła osoba spożywa rocznie około 50 kg cukru, czyli 27 łyżeczek każdego dnia. Cukier - zarówno biały, jak i brązowy, czy klonowy, bardzo niekorzystnie wpływa na zdrowie. - Ale trzeba pamiętać, że nie każdy cukier jest zły - tłumaczyła Żaneta Geltz.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Zakwaszenie organizmu? ”Ta choroba nie istnieje”

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2018 16:08
Obniżenie poziomu Ph w organizmie popularnie nazywane jest "zakwaszeniem". A objawy, wiązane z nim w społecznej świadomości, wynikać mogą z niewłaściwego sposobu odżywiania.
rozwiń zwiń