X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Kolor, skala, umiar - klucze do architektury dla dzieci

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2019 13:58
- Przebywanie, od najmłodszych lat, w dobrze zaprojektowanej przestrzeni procentuje w późniejszym życiu - mówi Anna Cymer, historyczka architektury. - Młody człowiek może nie doceniać tego, ale w głowie zostaje mu poczucie estetyki - dodaje. 
Audio
  • Anna Cymer, historyczka architektury opowiada o architekturze dla dzieci (Czwórka/Stacja Kultura)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Ostatnio architekci coraz częściej zadają sobie pytanie, jak budować architekturę dla dzieci, jakie cechy powinna ona mieć i gdzie leży granica dobrego smaku. W Polsce buduje się coraz więcej szkół, bibliotek, świetlic. - Zmieniło się myślenie o architekturze dla dzieci - mówi gość Kasi Dydo. - Dziś powstaje coraz więcej dobrej architektury dla dzieci. Moim zdaniem jej jakość jest wysoka. To nie są gigantyczne przedsięwzięcia, a mimo to organizowane są na nie konkursy architektoniczne - dodaje. 

Budynki, które mają służyć dzieciom mają narzucone funkcje. Dodatkowo jest tam szereg obowiązkowych pomieszczeń, jak sale gimnastyczne, klasy. - Architekci dostrzegają, że obok tego np. szkoły mogą mieć i inne, integrujące przestrzenie - podkreśla Anna Cymer. - Projekty zmieniają sposób myślenia o tym, co dzieje się w szkole - dodaje. 

Czy feeria barw w budynkach szkolnych i przedszkolnych jest gwarantem sukcesu? Jakie polskie projekty architektury dla dzieci należą do najbardziej udanych i docenianych? O tym m.in. w nagraniu rozmowy. 

***

Tytuł audycji: Stacja Kultura

Prowadzi: Kasia Dydo

Gość: Anna Cymer (historyczka architektury)

Data emisji: 11.06.2019

Godzina emisji: 11.14

pj/ac

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

"Architektura Polski 1945-1989". Obiektywnie o projektowaniu w PRL-u

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2018 12:56
- Architektura z przełomu lat 1945-1989 brzydko się starzeje. Myślę, że to jeden z powodów jej negatywnego odbioru przez następne pokolenia - mówiła Anna Cymer historyczka, popularyzatorka kultury, dziennikarka, autorka książki o polskiej architekturze z czasów PRL.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Pionierki polskiego designu - o kobietach, które wyznaczały trendy

Ostatnia aktualizacja: 25.12.2018 22:11
To książka o kobietach, które na różnych płaszczyznach przecierały w Polsce szlaki i wyznaczały trendy, a wciąż wiemy o nich niewiele. Kim były?
rozwiń zwiń