X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Witamina słońca. Jak ją suplementować?

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2018 14:37
Witamina D nazywana jest witaminą słońca. Jak ją suplementować w okresie jesienno-zimowym, kiedy dociera do nas znacznie mniej promieni słonecznych?
Audio
  • Rozmowa z dr pediatrii Joanną Lange (Stacja Nauka/Czwórka)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: plprod/Shutterstock

- Witamina występuje pod dwoma postaciami, jako D2, pochodzenia roślinnego i D3, która u człowieka syntezowana jest pod wpływem ultrafioletu, czyli oddziaływania światła słonecznego - wyjaśniała Joanna Lange, lekarz pediatra.

Dlaczego jest taka ważna? XXI-wieczni naukowcy przypisują jej szerokie spektrum dobroczynnego działania na nasz organizm. Przede wszystkim odpowiada za właściwe budowanie tkanki kostnej. - Jej głównym zadaniem jest odpowiednie wbudowywanie wapnia do kości. Dzięki niej są odpowiednio twarde. Jej niedobór prowadzi do chorób kości takich jak osteoporoza czy osteomalacja - tłumaczył gość Czwórki.

Witaminę D należy odpowiednio suplementować, ale uprzednio sprawdzać jej poziom w naszym organizmie. Jak to zrobić? Jak dużej dawki tej witaminy potrzebujemy i w jaki sposób najlepiej ją aplikować? Czym grozi przedawkowanie witaminy D? Więcej na ten temat w nagraniu audycji.

***

Tytuł audycji: Stacja Nauka

Prowadzi: Patryk Kuniszewicz

Materiał: Ada Janiszewska

Gość: Joanna Lange (lekarz pediatra)

Data emisji: 6.12.2018

Godzina emisji: 12.14

ac/pj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Karmienie piersią rozwija mózg dziecka

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2018 13:59
- Mózg człowieka najszybciej rozwija się w pierwszym roku życia, wtedy, kiedy głównym pożywieniem dziecka jest mleko matki - mówi dr Magdalena Babiszewska, antropolog fizczny. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

Człowiek kontra wirus. Trwa wojna  

Ostatnia aktualizacja: 20.11.2018 18:54
Wirusy nieprzerwanie atakowane są przez nasz układ odpornościowy, a ten - przez wirusy. Kto wygrywa tę walkę?
rozwiń zwiń

Czytaj także

Dr Anna Ambroziak: oczy raportują o naszym zdrowiu

Ostatnia aktualizacja: 22.11.2018 15:50
- Po 40. roku życia wszyscy potrzebujemy dodatku do bliży - przekonuje dr Anna Ambroziak i tłumaczy, co można wyczytać z naszych oczu.
rozwiń zwiń