Wakacje pod znakiem upadłości. Jakie mamy prawa?

Ostatnia aktualizacja: 22.08.2017 17:18
15 sierpnia 2017 roku do sądu wpłynął wniosek o ogłoszeniu upadłości Air Berlin. Przewoźnik zakończył działanie ze stratą 780 milionów euro. Co to oznacza dla pasażerów, którzy wykupili w tych liniach lotniczych swoje podróże?
Audio
  • Upadające biura podróży i linie lotnicze - jak chronione są nasze prawa konsumenckie? (Czat Czwórki/Czwórka)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Stevebidmead/Pixabay.com
Sprawdź też:
burza nawałnica 1200x660.jpg
Gwałtowne nawałnice. Jak się przed nimi chronić?

- Polscy konsumenci chętnie wybierali Air Berlin, więc mieliśmy sporo spraw roszczeniowych. Teraz, kiedy pojawiają się informacje, że linia upada zgłaszają się do nas konsumenci z obawami, co się z ich roszczeniami stanie - mówi w "Czacie Czwórki" Katarzyna Słupek z Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Reprezentujący Fly.pl Maciej Nykiel twierdzi jednak, że sytuacja ta jest dla konsumentów raczej bezpieczna. - To dzieje się na terenie Niemiec, a upadłości w ich wydaniu nie oznaczają, że coś się zamyka z dnia na dzień - zapewnia. - Ta upadłość jest kontrolowana i prawdopodobnie ma związek z przejęciem Air Berlin przez Lufthansę. Najbliższe dni pokażą, czy tak jest - dodaje ekspert.

Posłuchaj też:
skarbonka plaża 1200.jpg
Czy warto zadłużać się na wakacje?

W Czwórce zaproszeni eksperci rozmawiają też o wiarygodności polskich biur podróży, a to w związku z napiętnowaniem przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny 120 działających w tej branży podmiotów. - Statystyki pokazują, że w Polsce coraz mniej biur upada. Te 120 to firmy nieaktywne, które zostały zidentyfikowane. Ich sytuacja jest do wyjaśnienia, ale nie sądzę, że są tam klienci, którzy powinni czuć się zaniepokojeni - przekonuje Marzena Markowska, rzeczniczka Polskiej Izby Turystyki.

Dlaczego, według zaproszonych ekspertów, polscy turyści mają coraz mniej powodów do obaw związanych z nierzetelnością firm oferujących usługi podróżnicze? Jakich nowości możemy się spodziewać od lipca przyszłego roku, w związku z przyjęciem przez Radę Ministrów projektu ustawy o imprezach i usługach turystycznych? Oraz jak działa Turystyczny Fundusz Gwarancyjny? Zapraszamy do wysłuchania nagrania całej rozmowy.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Materiał przygotowała: Anna Depczyńska

Goście: Katarzyna Słupek (Europejskie Centrum Konsumenckie), Maciej Nykiel (Fly.pl), Marzena Markowska (Polska Izba Turystyki)

Data emisji: 22.08.2017

Godzina emisji: 15.08

jsz/kk

Czytaj także

Majorka - nie tylko plaże i imprezownie

Ostatnia aktualizacja: 11.05.2017 14:35
Na Majorce żyje ok 800 tys. mieszkańców. Wyspa słynie na świecie z pomarańczy, sztucznych pereł, pięknych plaż i dzikiego nocnego życia. Co warto tam robić poza imprezowaniem?
rozwiń zwiń
Czytaj także

Praca sezonowa. Czy zabraknie do niej rąk?

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2017 17:20
Wakacje to najlepszy okres na sezonową pracę w handlu, rolnictwie czy usługach. Tymczasem od początku tego roku wzrasta popyt na pracowników, a chętnych wciąż brakuje. - Kilka lat temu pracodawcy mieli do wyboru kilkunastu pracowników na jedno miejsce pracy. Teraz sytuacja się odwróciła - mówi Andrzej Kubisiak z Work Service.
rozwiń zwiń