X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz

Jak naprawić relację lekarz - pacjent? "To kwestia edukacji"

Ostatnia aktualizacja: 17.10.2018 15:59
W gabinecie lekarskim pacjenci często czują się bezradni, niedoinformowani, osamotnieni. Spotykają się z ostracyzmem i niezrozumieniem. Jak uzdrowić relację między leczącym, a pacjentem?   
Audio
  • Jak wyglądają relacje lekarz-pacjent i w jaki sposób je uzdrowić? (Czat Czwórki)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: Pixabay

Pacjent w gabinecie lekarskim jest w nowej sytuacji, nie wie, jaką diagnozę zaraz usłyszy, być może drastycznie zmieni się jego życie. Dlatego trzeba się z nim właściwie komunikować dr Antonina Doroszewska

- Dla pacjentów atmosfera, którą stworzy lekarz i wrażenia po wizycie w gabinecie, są szczególnie ważne. O ile mają oni wysokie opinie o zakresie wiedzy lekarzy i podejścia merytorycznego, o tyle na tym drugim gruncie, często jest wręcz odwrotnie - mówi dr Antonina Doroszewska. - To wynikać może z braku przygotowania lekarzy w zakresie kompetencji komunikacyjnych. Takie zajęcia są na studiach medycznych dopiero od niedawna - tłumaczyła zaś Katarzyna Przyborowska.

Lekarze często nie mają warunków do przeprowadzenia właściwej rozmowy z pacjentem. Są przemęczeni, często zabiegani, a za drzwiami czeka kolejka kolejnych pacjentów Katarzyna Przyborowska

Jakie znaczenie ma ustawienie fotela dla pacjentów w gabinetach lekarskich? Co zrobić, by pacjenci podczas badań czuli się bardziej bezpiecznie? Na ile brak umiejętności komunikacyjnych lekarzy wpływa na wypalenie zawodowe lekarzy? Czy można nauczyć się przekazywać najgorsze wiadomości w łagodny sposób? O tym w nagraniu dyskusji ze studia Czwórki. W audycji rozmawialiśmy także z prof. Włodzimierzem Piątkowskim, który tłumaczył, na ile dobra relacja pacjent-lekarz wpływa na powodzenie procesu leczenia, a Anna Depczyńska rozmawiała także z pacjentami o ich relacjach z lekarzami różnych specjalizacji.

***

Tytuł audycji: Czat Czwórki

Prowadzi: Piotr Firan

Gość: Katarzyna Przyborowska (radca prawny, blog "Prawo Medyczne"), dr Antonina Doroszewska (kierownik Akademii Inowacyjnej Dydaktyki, Warszawski Uniwersytet Medyczny), prof. Włodzimierz Szczepionkowski (kierownik Zakładu Socjologii Zdrowia, Medycyny i Rodziny, UMCS w Lublinie)

Data emisji: 18.10.2018

Godzina emisji: 15.08

kd/kh

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak