Marketing w e-sporcie - jak to się robi? "To operacja na żywym organizmie"

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2019 14:31
- Marketing w e-sporcie jest jak żywy organizm. Tu nie ma złotego środka, wszystko zmienia się bardzo dynamicznie - mówiła Monika Płaczkowska. 
Audio
  • O ideach i skuteczności w marketingu w e-sporcie opowiada Monika Płaczkowska (Strefa gamingu/Czwórka)

W ostatnich czas można zaobserwować zjawisko, w którym kluby piłkarskie, zawodnicy ze świata sportu oraz celebryci, decydują na się zainwestowanie w e-sport. Dlatego w tej dziedzinie marketing stanowi jeden z najważniejszych elementów nie tylko dla organizacji, ale także dla zawodników. - Każda organizacja ma pod tym względem swój plan i założenia. Ale w praktyce to bardzo niestabilna materia, wszystko bardzo dynamicznie się zmienia - mówiła Monika Płaczkowska. Jak przyznała, w Polsce pokutuje tendencja do tego, by działać "na hurra", co oznacza, że wyników oczekujemy natychmiast. A to błąd. - Identycznie jak w sporcie, w e-sporcie drużyna musi mieć czas na zgranie, poznanie się wzajemnie. Dlatego na dobre wyniki też potrzeba czasu - mówiła ekspertka.

Promowanie i wizerunek organizacji, nawet jeżeli jest na bardzo wysokim poziomie, może zostać niespodziewanie zniszczony przez złe zachowanie zawodników. W jaki sposób odpowiednio budować wizerunek? Co łączy prawdziwy sport z e-sportem? Dlaczego mimo doświadczenia, eksperci wciąż popełniają błędy i na czym te błędy najczęściej polegają? O tym w nagraniu rozmowy ze studia Czwórki.  

***

Tytuł audycji: Strefa gamingu

Prowadzący: Łukasz "JeffreJ" Chmiel

Gość: Monika Płaczkowska (ekspertka od marketingu w sporcie oraz e-sporcie)  

Data emisji: 4.08.2019

Godzina emisji: 12.08

kd

Czytaj także

"Diablo 4" jednak powstaje

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2019 14:16
Wciąż nie umilkły kontrowersje na temat Diablo Immortal, a tymczasem ciekawe wieści płyną z dziennika Le Monde. Okazuje się, że Blizzard Entertainment zorganizowało w Paryżu zamknięty pokaz Diablo 4 skierowany do europejskich pracowników. Warto zaznaczyć, że amerykański oddział dodał także nowe oferty pracy związane z kontynuacją swojej kultowej marki.
rozwiń zwiń