Trening relacji i umiejętności miękkich. Polacy znajdują w grach nie tylko rozrywkę

Polski gracz daleki jest od stereotypowego odludka, spędzającego przed monitorem lub przy konsoli całe dni - wynika z raportu poświęconego polskim użytkownikom gier komputerowych. - Duża grupa osób młodych, poprzez gaming nawiązuje kontakty i rozwija umiejętności miękkie - wskazywała Urszula Klimczak, współtwórczyni raportu. - Gry komputerowe to pole do zawiązywania bliskich relacji i formy spędzania czasu, również rodzinnego - dodawała Olga Zalecka.

2024-11-03, 21:27

Trening relacji i umiejętności miękkich. Polacy znajdują w grach nie tylko rozrywkę
Gościnie Polskiego Radia 24 podkreślają, że polscy gracze świadomie korzystają w gier komputerowych i czerpią tego konkretne korzyści, także społeczne. Foto: Zamrznuti tonovi/ Shutterstock

Z najnowszej edycji badania "Różne twarze polskiego gracza" wynika, że Polacy są dalecy od stereotypów - doceniają aspekt społeczny gier i nie stronią od znajomych, zaś w codziennym życiu mają zainteresowania poza światem gier oraz dbają o swoje zdrowie i kondycję. Granie stało się więc tylko jedną z aktywności, którą świadomie wybierają Polacy. 

Korzyści z gier komputerowych także w realnym życiu

- W tym badaniu wzięło udział 54 proc. kobiet i 46 proc. mężczyzn, każda z tych osób jest w innej grupie wiekowej - mówiła w Polskim Radiu 24 Urszula Klimczak, jedna z twórczyń opracowania. Wskazała, że wśród ludzi pracujących gry komputerowe są momentem "wyciszenia, zanurkowania w innych realiach" i zastępują oglądanie filmów. Dodała, że 83 proc. badanych graczy to osoby aktywne zawodowo. 

- Jest też duża grupa osób młodych, które, poprzez gaming, nawiązują kontakty, rozwijają swoje umiejętności miękkie, jak komunikacja czy praca zespołowa, a także zwiększają swoją pewność siebie poprzez sukcesy, jakie osiągają. Podbijają swoją wartość, co pomaga im w świecie realnym i otwiera mocno introwertyczne osoby na pokazanie swojej osobowości, czy czegoś, co jest popularne w danej grupie społecznej - mówiła Urszula Klimczak.

Gry komputerowe jako rodzinna rozrywka

Z badania wynika też, że 70 proc. graczy gotuje i chodzi na siłownię - zaznaczyła Olga Zalecka. - To nie są oczywiste dane, przychodzące na myśl o graczach, to stoi w zupełnym kontraście. Gracz ewoluował, zatarła się granica między tymi hardcorowymi i casualowymi. To wszystko jest płynne - podkreśliła. 

REKLAMA

Czytaj także: 

Gościni Polskiego Radia 24 zwróciła uwagę, że gry komputerowe coraz częściej dają szansę na wzmocnienie relacji rodzinnych. - Jeżeli gracze szukają kogoś drugiego do gry, to najchętniej wśród rodziny i znajomych. To pole do zawiązywania bliskich relacji i formy spędzania czasu, również rodzinnego - mówiła Olga Zalecka.

Posłuchaj

Urszula Klimczak i Olga Zalecka o wizerunku polskiego gracza (24. poziom) 25:38
+
Dodaj do playlisty

Raport "Różne twarze polskiego gracza" przygotowała agencja SW Research na zlecenie firmy HP. 

***

Audycja: 24. poziom
Prowadzący: Przemysław Pawełek
Goście: Ula Klimczak, Olga Zalecka (twórczynie raportu o preferencjach graczy)
Data emisji: 3.11.2024
Godzina emisji: 20.33


Polskie Radio 24/ mbl

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej