24. Poziom: Interakcja z wirtualnym światem
W Magazynie Nowych Technologii gościem Katarzyny Gizińskiej i Przemysława Pawełka był Wiesław Bartkowski ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej. Główny punkt audycji stanowiła rozmowa dotycząca projektowania interakcji pomiędzy człowiekiem a urządzeniami elektronicznymi.
2015-02-28, 20:46
Posłuchaj
Jak przyznał gość Polskiego Radia 24 projektowanie interakcji jest jedną z dziedzin współczesnej nauki i w bardzo silnym stopniu łączy się z informatyką.
– Wraz z rozwojem tej dziedziny jej powiązanie z informatyką okazało się niewystarczające i dużym krokiem na przód było uczynienie z niej przedmiotu interdyscyplinarnego. Sami informatycy nie byli już w stanie poradzić sobie z projektowaniem dobrych interfejsów lub interakcji i dlatego do współpracy zaprzęgnięto również inne dziedziny nauki, m.in. psychologię oraz sztuki plastyczne – podkreślił Wiesław Bartkowski.
Bardzo dużym krokiem na przód w postępie interakcji na linii człowiek - elektronika był moment, w którym na rynku pojawiły się urządzenia z ekranami dotykowymi. Dzięki nim stopień interakcji wzrósł jeszcze bardziej.
– Śmiało można powiedzieć, że była to technologiczna rewolucja. Stanowiła duże ułatwienie dla osób, które zaczynały swoją przygodę z tego typu urządzeniami. Twórcy ekranów dotykowych dążyli do tego, by użytkownicy mogli w dowolny sposób manipulować elementami występującymi w wirtualnym świecie – dodał gość PR24.
W 24. Poziomie Dariusz Adamski z Polskiego Radia zrecenzował także grę Evolve, sieciową strzelankę, której akcja rozgrywa się w przyszłości, a zadaniem graczy jest polowanie na potwory. Nie zabrakło również przeglądu najważniejszych informacji ze świata gier i nowych technologii.
Polskie Radio 24/db