Ubezpieczenia sprzętu RTV i AGD. Naciąganie klientów?

2016-11-24, 22:01

Ubezpieczenia sprzętu RTV i AGD. Naciąganie klientów?
Sklepy RTV/AGD proponują klientom dodatkowe ubezpieczenie, przy zakupie różnego rodzaju sprzętów. Czy warto z niego korzystać?. Foto: pixabay/WDnetStudio

Sieci handlowe znalazły źródło dodatkowych zysków. To łączona sprzedaż produktów elektronicznych wraz z ubezpieczeniem. Z raportu Rzecznika Finansowego wynika, że sprzedawcy oferują nieświadomym klientom polisy jako obowiązkowe, a sami zgarniają nawet 70 proc. ceny ubezpieczenia w formie prowizji. Jak się przed tym uchronić i jakie przysługują nam prawa jeśli chodzi o reklamację sprzętu  AGD/RTV? Mówił o tym w Pogotowiu Konsumenckim Marcin Bielecki z Biura Rzecznika Finansowego.

Posłuchaj

24.11.16  Jak kupować produkty elektroniczne z ubezpieczeniem? Gość: Marcin Bielecki z Biura Rzecznika Finansowego
+
Dodaj do playlisty

Gość Polskiego Radia 24 wyjaśniał, że kupując nowe urządzenie konsument otrzymuje przede wszystkim gwarancję producenta. – To jest jego obietnica, że ten sprzęt będzie działał przez dwa lata i w tym czasie się nie popsuje – mówił. Ponadto Kodeks Cywilny przewiduje również rękojmię, która jest z kolei obietnicą sprzedawcy. – A ubezpieczenie to umowa, ale zawierająca szereg ograniczeń – tłumaczył. Określa ona, w jakiej sytuacji zakład ubezpieczeń wypłaci pieniądze lub zorganizuje naprawę. – Za to ryzyko, że "jakby co" ubezpieczyciel zapłaci, należy mu się składka. To jest diametralna różnica – dodał Marcin Bielecki.

Wskazywał, że zawierając taką umowę poza zakładem ubezpieczeń, można od niej odstąpić w ciągu 30 dni. – Tu stosowana jest sprytna sztuczka, bo sprzedawca mówi "pan podpisze, a przeczyta w domu". Część klientów faktycznie przeczyta, ale zdecydowana większość machnie ręką.  Gość podkreślał także, żeby zwracać uwagę na "gwarancje od wszystkiego", ponieważ takich rzeczy nie ma.

W razie awarii sprzętu, ustalenie, czy odszkodowanie jest należne, to zadanie ubezpieczyciela. Koszty z tym związane również leżą po jego stronie. Od momentu zgłoszenia szkody ma 30 dni na jej likwidację lub zwrot pieniędzy.  

Więcej w całej audycji.

Gospodarzem programu był Błażej Prośniewski.  

Polskie Radio 24/ip

Poradnik Konsumenta w Polskim Radiu 24 - wszystkie audycje

____________________

Data emisji: 24.11.2016

Godzina emisji: 21:33


Polecane

Wróć do strony głównej