Powrót dzieci do szkół. Rzymkowski apeluje do nauczycieli: niech to nie będzie sesja egzaminacyjna
-Chcielibyśmy, aby tygodnie przed wakacjami zostały poświęcone na odbudowanie wspólnoty szkolnej Nie traktujmy tego czasu jako wielkiego sprawdzianu wiedzy po siedmiu miesiącach nauczania zdalnego - zaapelował na antenie Polskiego Radia 24 wiceminister edukacji i nauki Tomasz Rzymkowski.
2021-05-16, 15:30
Posłuchaj
Od poniedziałku do 17 maja do szkół wrócą uczniowie klas 4-8 oraz szkół średnich, choć na początku będą uczyć się w trybie hybrydowym. Nauka w trybie stacjonarnym dla wszystkich zostanie wprowadzona 31 maja.
Powiązany Artykuł
"Należy wyciągnąć wnioski z tej sytuacji". Prof. Śliwerski o korzyściach nauki hybrydowej
Gość Polskiego Radia 24 podkreślił, że wszyscy dyrektorzy szkół zostali zobowiązani do tego, że przez najbliższe dwa tygodnie do 50 proc. uczniów ma być w szkołach. - Apelujemy, by uczniom przygotowującym do egzaminu ósmoklasisty darować obowiązek uczęszczania na zajęcia stacjonarne w ramach hybrydy. Liczymy, że przez dwa tygodniu młodzież się zaadoptuje. Natomiast czas po 31 maja powinien być wykorzystany w dużej mierze na resocjalizację, odbudowywanie wspólnoty szkolnej. Szkoła to nie tylko mury i program nauczania ale przede wszystkim uczniowie, nauczyciele i rodzice. Chcielibyśmy, aby tygodnie przed wakacjami zostały poświęcone na odbudowanie tej wspólnoty przy realizacji programu nauczania i weryfikacji wiedzy. Niech nie będzie to jednak wielka sesja egzaminacyjna. Nie traktujmy tego czasu jako wielkiego sprawdzianu wiedzy po siedmiu miesiącach nauczania zdalnego - zaapelował Tomasz Rzymkowski.
Jego zdaniem dobrze byłoby też wykorzystać dobrą pogodę. - Jeśli szkoły dysponują terenem, to powinny je wykorzystać na zajęcia poza murami, na zielone lekcje. Również z racji na cały czas trwającą pandemię - dodał.
REKLAMA
Wiceminister edukacji i nauki zwrócił uwagę, że młodzież powinna pozostawać w cyklu mieszanym w czasie przerw między lekcjami. - Niech tylko cześć uczestniczy we wspólnej przestrzeni na korytarzach, stołówkach i świetlicach, a cześć w klasach. Apelujemy do dyrektorów, żeby uczniowie nie rozchodzili się po całej szkole, żeby dana klasa spędzała fizycznie dzień w jednej sali. Niech np. klasie przeznaczonej do zajęć biologii odbywają się też lekcje historii. Pozostawiamy to do rozsądku dyrektorów szkół. Jednak warunki sanitarne są wymagane w szkołach, supermarketach i kościołach - przypomniał Tomasz Rzymkowski.
Posłuchaj
REKLAMA
W programie Polski Ład pojawił się zapis o wyrównywaniu edukacyjnych szans po pandemii koronawirusa. Chodzi o dodatkowe zajęcia w formie warsztatów i konsultacji. - To dyrektorzy i wychowawcy mają decydować, czy danej klasie potrzeba jest więcej zajęć z języka polskiego, czy z matematyki. Dodatkowe zajęcia z dodatkowym wynagrodzeniem dla nauczycieli będą do 1 września. Ważna jest również poprawa kondycji fizycznej młodzieży po siedmiu miesiącach zastoju. Będziemy też wspierać psychologów szkolnych, by już teraz udzielić pomocy młodzieży z problemami związanymi z pandemią - wyjaśnił wiceszef MEN.
Więcej w nagraniu.
***
Audycja: "Temat dnia/Gość PR24"
Prowadząca: Magdalena Złotnicka
REKLAMA
Gość: Tomasz Rzymkowski (wiceminister edukacji i nauki)
Data emisji: 16.05.2021
Godzina emisji: 14.33
REKLAMA