more_horiz

"Greenhouse silent disco". Polska instalacja na Triennale w Mediolanie

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2022 08:15
- W tym roku na Triennale w Mediolanie prezentujemy zupełnie wyjątkową instalację, która łączy współczesny design i sztukę z najnowszymi osiągnięciami nauki. Uczestnicy mogą zobaczyć szklarnię przyszłości, w której mogą spróbować nauczyć się języka roślin - wyjaśniła na antenie Polskiego Radia 24 Weronika Elertowska. Gościem audycji był także prof. Hazem Kalaji.
Greenhouse silent disco. Polska instalacja na Triennale w Mediolanie
"Greenhouse silent disco". Polska instalacja na Triennale w MediolanieFoto: gov.pl

Triennale w Mediolanie od 1923 r. jest jedną z wiodących instytucji kulturalnych na świecie, przekazującą złożoność współczesnego świata w wielu formach artystycznych - designie, architekturze oraz sztukach wizualnych, scenicznych i performatywnych. Celem projektu jest odnalezienie szerszych, bardziej innowacyjnych sposobów myślenia, łączących doświadczenia różnych kultur i języków w jednym miejscu i czasie.

Weronika Elertowska oraz prof. Hazem Kalaji opowiedzieli na antenie Polskiego Radia 24 o szczegółach dotyczących polskiej instalacji na Triennale pt. "Greenhouse silent disco". - W tym roku prezentujemy zupełnie wyjątkową instalację, która łączy współczesny design i sztukę z najnowszymi osiągnięciami nauki. Na polskiej eskpozycji w Mediolanie uczestnicy mogą zobaczyć szklarnię przyszłości, w której mogą spróbować nauczyć się języka roślin - wyjaśniła Weronika Elertowska.

- Myślę, że jest to absolutnie wyjątkowy pawilon - podkreśliła. Jak wskazała, główną inspiracją do powstania tej instalacji były badania prowadzone przez prof. Hazema Kalajiego. Gość audycji dodała ponadto, że projektantki działające przy tej wystawie opracowały jej architekturę w sposób włączający - tak, aby uwzględnić potrzeby roślin i zminimalizować ich stres.

"Greenhouse silent disco"

Prof. Hazem Kalaji wskazał z kolei, że na wystawie rośliny są umieszczone w specjalnym zamkniętym pomieszczeniu, daleko od natury, czyli w nienaturalnych dla nich warunkach wzrostu. - Musieliśmy się zmierzyć z kilkoma wyzwaniami między innymi dotyczącymi tego, jakiego typu rośliny wybrać, aby zapewnić im przetrwanie do końca wystawy, czyli na około sześć miesięcy - wyjaśnił.

Dodał ponadto, że rośliny umieszczone na ekspozycji pochodzą z polskich lasów, a po zakończeniu prezentacji w Mediolanie organizatorzy z powrotem umieszczą je w rodzimym środowisku naturalnym.

Czytaj także:

Więcej w nagraniu.

Posłuchaj
23:47 PR24_mp3 2022_07_30-23-35-51.mp3 Weronika Elertowska i prof. Hazem Kalaji o szczegółach polskiej instalacji "Greenhouse silent disco" na Triennale w Mediolanie ("Kulturalnie na temat"/Polskie Radio 24) 

* * *

Audycja: "Kulturalnie na temat" 

Prowadząca: Katarzyna Cygler 

Gość: Weronika Elertowska (menedżer megaprojektu "Polski Romantyzm"); prof. Hazem Kalaji (SGGW)

Data emisji: 30.07.2022 r.

Godzina emisji: 23.35

ng//triennale.org

Zobacz także

Zobacz także