Nauka

Usuwanie strachu

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2009 12:27
Naukowcy odkryli proces rządzący wymazywaniem z pamięci strachu i nieprzyjemnych wspomnień.
Audio

Autorzy publikacji w tygodniku "Science" dowodzą, że stworzone na tej bazie terapie mogą pomóc w leczeniu niektórych zaburzeń psychicznych.

Międzynarodowy zespół badaczy prowadził eksperymenty na mózgach myszy. Naukowcom udało się zidentyfikować małą grupę specyficznych neuronów w części zwanej ciałem migdałowatym. To właśnie te komórki zapamiętują wrażenia związane ze strachem, podkreśla współautorka badań Sheena Jocelyn ze Szpitala Dziecięcego w Toronto. "Uśmierciliśmy te grupy komórek i okazało się, że strach zniknął. Udało nam się wymazać tylko ten jeden fragment pamięci, bez naruszania innych rejonów. " - dodała Sheena Jocelyn. Zwierzęta stały się przez to odważniejsze, a jednocześnie nie straciły
umiejętności zapamiętywania nowych rzeczy.
Zdaniem naukowców dzięki temu odkryciu prawdopodobnie będzie można pomóc ludziom cierpiącym na niektóre rodzaje lęków. Zamiast stawać ze swoimi obawami twarzą w twarz, pacjenci o swoim strachu zwyczajnie zapomną.

Zobacz więcej na temat: psychologia Toronto

Przywracają pamięć

Ostatnia aktualizacja: 05.11.2008 16:07
W Polsce odbywa się wiele festiwali filmowych, jednak rzadko prezentowane są na nich filmy podejmujące tematykę historyczną.

Telefony komórkowe osłabiają pamięć?

Ostatnia aktualizacja: 19.12.2008 08:39
Postanowili to zbadać szwedzcy naukowcy.