X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Badanie: pieniądze po opóźnieniach w płatności odzyskuje co trzecia firma

Ostatnia aktualizacja: 07.01.2019 07:49
Kilkumiesięczne oczekiwanie na płatność od kontrahenta kończy się szczęśliwie dla co trzeciego przedsiębiorstwa – wynika z badania BIG InfoMonitor na temat zatorów płatniczych. Dodano, że całość należności, opóźnianej przez ponad 60 dni, odzyskuje ok. 37 proc. firm.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

Zdecydowana większość dostaje za swoje usługi czy towary część zapłaty, ale zdarza się też, że nic. Wśród zgłaszających problemy z odzyskaniem całości należnych pieniędzy przeciętnie nie udaje się odzyskać 27 proc. – czytamy w badaniu "Skaner mikro, małych i średnich firm".

Najwięcej (ponad jedna czwarta) przedsiębiorstw notujących straty z powodu braku płatności za dostarczone towary czy zrealizowane usługi, wskazuje, że nie odzyskuje do 5 proc. należnych im pieniędzy. Kolejne 20 proc. traci ok. 10 proc. należności, a co szósta firma (18 proc.) nie dostaje między 11 a 20 proc. z oczekiwanej sumy - wyliczono. Co piątemu przedsiębiorstwu nie wpływa na konto od 21 do 80 proc. należności. Jedna na dziesięć firm, którym nie udaje się ściągnąć zapłaty, traci ponad 80 proc. lub wszystko.

Trudno o optymizm, trzeba działać

Jak powiedział prezes BIG InfoMonitor Sławomir Grzelczak, nie są to statystyki "napawające optymizmem" i pozwalające myśleć, że jeśli kontrahent przeciąga płatność przez dwa miesiące, to "nic wielkiego się nie dzieje i za chwilę wszystko ureguluje".

- Praktyka pokazuje, że większość firm po upływie dwóch miesięcy od terminu płatności nie otrzyma całej sumy. Dlatego na pewno nie warto czekać z założonymi rękami" – podkreślił. Jak dodał, inne badania BIG pokazują, że prawie 90 proc. firm, których kontrahenci nie płacą, boi się reagować, bo obawia się utraty kolejnych potencjalnych zamówień.

Sporo firm-dłużników

Z danych BIG wynika, że w IV kwartale 2018 r. "na brak uregulowania płatności przez partnera biznesowego przez okres przekraczający 60 dni od wyznaczonego terminu" wskazało 54 proc. firm. To o 4 proc. więcej niż w poprzednim kwartale i najwięcej w ciągu ostatnich dwóch lat.

Zdaniem Grzelczaka, jeśli firma nie płaci, warto upominać się o pieniądze, bo dłużnik prędzej zapłaci temu, kto zabiega o płatność. Dobrą praktyką jest jak najszybsze wysłanie wezwania do zapłaty, zapowiadającego wpis do rejestru dłużników BIG - zaznaczył.

W Rejestrze BIG InfoMonitor jest wpisanych obecnie blisko 232 tys. firm, które nie zapłaciły swoim kontrahentom niemal 5,5 mld zł.

Badanie "Skaner mikro, małych i średnich firm" przeprowadziła w październiku 2018 r. na zlecenie BIG InfoMonitor firma badawcza Keralla Research na próbie 500 firm sprzedających z odroczonym terminem płatności.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, PAP, md

Zobacz więcej na temat: firma płatności
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Gospodarczo odpowiedzialny to ten, kto płaci w terminie

Ostatnia aktualizacja: 27.09.2018 09:00
Rozpoczęła się II edycja kampanii pod hasłem "Płacę faktury - jestem gospodarczo odpowiedzialny". Organizatorem i pomysłodawcą przedsięwzięcia jest firma faktoringowa Bibby Financial Services. Chodzi o zwrócenie uwagi, że regulowanie należności w terminie ma duże znaczenie dla gospodarki.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Co trapi małych i średnich? Brak rąk do pracy

Ostatnia aktualizacja: 18.11.2018 11:02
Polski sektor MŚP odznacza się dużym potencjałem rozwojowym. Od kilku lat notowany jest wzrost liczby mikroprzedsiębiorstw, których udział w strukturze wszystkich firm wynosi już 96 proc. Są one miejscem pracy dla 39 proc. zatrudnionych – wynika z analizy PARP.
rozwiń zwiń