X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Młodzi miniprzedsiębiorcy i ich PRODUKCIKI: od sznurówek po ul-hotele

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2019 18:24
Mimo że są dopiero uczniami szkół średnich, mają głowy pełne pomysłów oraz chęci i energię do rozwijania własnego biznesu. W dniach 4-5 czerwca br. w siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii zmierzyli się w Finale Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK 2019.
inister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz (P) oraz laureaci Grand Prix - młodzież z I Liceum Ogólnokształcącego w Zielonej Górze, tworząca firmę uczniowską pod nazwą TakeTie podczas finału ogólnopolskiego konkursu Produkcik 2019, 5 bm. w Warszawie. Konkurs Produkcik to inicjatywa Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, która m
inister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz (P) oraz laureaci Grand Prix - młodzież z I Liceum Ogólnokształcącego w Zielonej Górze, tworząca firmę uczniowską pod nazwą „Take&Tie” podczas finału ogólnopolskiego konkursu Produkcik 2019, 5 bm. w Warszawie. Konkurs Produkcik to inicjatywa Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, która mFoto: PAP/Jakub Kamiński

To już 25. edycja wydarzenia. W gali finałowej udział wzięła minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz.

W Polsce działa już 6300 młodzieżowych miniprzedsiębiorstw

Ogólnopolski Konkurs na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK jest organizowany przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości od 1994 r. Jest elementem programu "Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo".

Dzięki niemu powstało już ponad 6300 młodzieżowych minifirm. Finał tegorocznej 25. edycji tego wydarzenia jest realizowany we współpracy z Citi Foundation. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii objęło inicjatywę Patronatem Honorowym.

Od sznurówek z nadrukami po ul-hotele dla pszczół

Kilkadziesiąt miniprzedsiębiorstw, wybranych spośród 288 założonych przez uczniów w roku szkolnym 2018/2019, zaprezentowało w MPiT swoje produkty i usługi. To m.in. kosmetyki, ekologiczna galanteria użytkowa, wyroby cukiernicze, sznurówki z nadrukami, poduszki o niebanalnych kształtach, produkty z wosku pszczelego, maty węchowe dla domowych pupili czy też usługi turystyczne, a nawet… ul-hotel dla dzikich pszczół. Komisja Konkursowa, złożona z przedstawicieli świata biznesu, oceniła umiejętności prezentacji i sprzedaży oraz rozwiązywania problemów biznesowych młodych przedsiębiorców.

Teraz PRODUKCIK, za kilka lat wielki biznes?

– Udział w konkursie Produkcik 2019 to dla uczniów z jednej strony szansa na poszerzenie wiedzy ekonomicznej, z drugiej zaś znakomita okazja na zdobycie pierwszych doświadczeń związanych z prowadzeniem samodzielnej działalności gospodarczej – podkreśliła minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz.

– Z radością i podziwem patrzymy, jak tak młode osoby biorą sprawy w swoje ręce. Już za kilka lat to właśnie spośród Was będą się rekrutować liderzy polskiej przedsiębiorczości. Przyglądanie się Waszej aktywności w biznesie i wynikom Waszej pracy, które dzisiaj zaprezentowaliście, stanowi dla nas inspirujące doświadczenie. Swoją pasją, konsekwencją w działaniu i determinacją w biznesie pokazujecie, że warto nie tylko marzyć, ale także wcielać te marzenia w życie – dodała szefowa MPiT.

– Każde miniprzedsiębiorstwo to mała firma zorganizowana na wzór spółki jawnej. W ramach działalności uczniowie analizują rynek, gromadzą potrzebny kapitał, sporządzają biznesplan, oferują produkty bądź usługi, prowadzą działania marketingowe i poznają aspekty finansowe prowadzenia przedsiębiorstwa. W bezpiecznych warunkach uczniowie podejmują prawdziwe ryzyko biznesowe – wyjaśnił prezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Zbigniew Modrzewski.

LAUREACI KONKURSU PRODUKCIK 2019

Nagrodzono trzy najlepsze firmy. Otrzymały one tytuł laureata Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK.

Pierwsze miejsce (nagroda Grand Prix) dla firmy Take and Tie z I LO im. Edwarda Dembowskiego z Zielonej Góry. Drugie miejsce zajęła firma BioBee z LO im. Bolesława Chrobrego w Gryficach, a trzecie firma Box and Socks z CXXII LO im. Ignacego Domeyki w Warszawie. Miniprzedsiębiorstwa zostały też wyróżnione w kategoriach: stoisko i umiejętności sprzedaży oraz prezentacja. Otrzymały je odpowiednio: Sleep”ki z II LO im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim oraz Green Company z XI LO im. Rtm. Witolda Pileckiego w Białymstoku.

Po raz pierwszy w historii konkursu przyznano Euroclear Diversity and Inclusion Award. Zdobyła ją firma Take and Tie za inkluzywny styl zarządzania, dbałość o środowisko naturalne i wrażliwość społeczną.

Po raz kolejny wręczono FedEx Access Award. W tym roku otrzymała ją firma BioBee. Celem tej nagrody jest wyróżnienie innowacyjnego pomysłu na biznes, który w zrównoważony sposób wspiera rozwój społeczności lokalnej, a równocześnie stara się działać na większych rynkach.

Take and Tie weźmie udział w europejskim finale JA Europe Company of the Year Competition, który odbędzie się w dniach 4-6 lipca 2019 r. w Lille (Francja). Uczniowie z Polski będą rywalizowali ze swoimi rówieśnikami z niemal 40 krajów.

PAP, jk

Zobacz więcej na temat: firma GOSPODARKA
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak