Geomarketing – nowa wędka na klienta
Handlowcy aby zwiększyć obroty starają się wykorzystywać nowe technologie i sposoby docierania do klientów, takie jak geomarketing.
2014-12-03, 22:32
Posłuchaj
–Geomarketing to nowe narzędzia pozwalające na zarabianiu na informacji geoprzestrzennej – czyli na tym gdzie są nasi klienci, jakie mają preferencje zakupowe, nawyki i przyzwyczajenia, powodujące, że dokonują zakupów – wyjaśnia Paweł Kacperek z Connected Life Magazine.
Informacje z geomarketingu wykorzystywane są w wielu sytuacjach – np. stawiając nowy hipermarket wiemy skąd będą klienci przychodzili, z jakich ciągów komunikacyjnych będą korzystali – mówi ekspert.
Z kolei różne aplikacje pozwalają na to, aby dotrzeć do osób, które przebywają np. obok stacji benzynowej i zachęcić ich nie tylko do zakupu paliwa, ale i do zjedzenia hod doga.
Wylicza, że przyjmuje się, że wykorzystanie geomarketingu pozwala na zwiększenie sprzedaży w handlu detalicznym o ok. 10 procent. W hotelach czy restauracjach te zwiększenia mogą dochodzić nawet do 20-30 procent – mówi ekspert.
REKLAMA
Elżbieta Mamos, jk
Polecane
REKLAMA