Geomarketing – nowa wędka na klienta

Handlowcy aby zwiększyć obroty starają się wykorzystywać nowe technologie i sposoby docierania do klientów, takie jak geomarketing.

2014-12-03, 22:32

Geomarketing – nowa wędka na klienta
Geomarketing to nowe narzędzia pozwalające na zarabianiu na informacji geoprzestrzennej . Foto: Glow Images/East News

Posłuchaj

Czym jest geomarketing i jak jest wykorzystywany przez handlowców i usługodawców, wyjaśnia Paweł Kacperek z Connected Life Magazine. /Elżbieta Mamos, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia/.
+
Dodaj do playlisty

–Geomarketing to nowe narzędzia pozwalające na zarabianiu na informacji geoprzestrzennej – czyli na tym gdzie są nasi klienci, jakie mają preferencje zakupowe, nawyki i przyzwyczajenia, powodujące, że dokonują zakupów – wyjaśnia Paweł Kacperek z Connected Life Magazine.

Informacje z geomarketingu wykorzystywane są w wielu sytuacjach – np. stawiając nowy hipermarket wiemy skąd będą klienci przychodzili, z jakich ciągów komunikacyjnych będą korzystali – mówi ekspert.

Z kolei różne aplikacje pozwalają na to, aby dotrzeć do osób, które przebywają np. obok stacji benzynowej i zachęcić ich nie tylko do zakupu paliwa, ale i do zjedzenia hod doga.

Wylicza, że przyjmuje się, że wykorzystanie geomarketingu pozwala na zwiększenie sprzedaży w handlu detalicznym o ok. 10 procent. W hotelach czy restauracjach te zwiększenia mogą dochodzić nawet do 20-30 procent – mówi ekspert.

REKLAMA

Elżbieta Mamos, jk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej