X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Cyber Poniedziałek. Sprawdź, jakie masz prawa

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2016 11:34
Polacy coraz częściej robią e-zakupy. W internecie najchętniej kupujemy ubrania, kosmetyki czy artykuły RTV i AGD.
Audio
  • O Cyber Poniedziałku w Polskim Radiu 24 mówi Paulina Rutkowska, prawniczka i ekspertka zajmująca się prawami konsumenta (Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
Należy zapoznać się prawem, dotyczącym e-handlu
Należy zapoznać się prawem, dotyczącym e-handluFoto: Glow Images

Paulina Rutkowska, prawniczka i ekspertka zajmująca się prawami konsumenta wyjaśnia, że w przypadku zakupów internetowych, mamy prawo do zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.

 - Bez problemu możemy towar odesłać. Warto pamiętać, że wcześniej na piśmie należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy i od momentu złożenia oświadczenia mamy 14 dni na zwrot towaru. W sklepach tradycyjnych jeśli towaru nie ma wady, zwrot zależy tylko od dobrej woli sprzedawcy – wyjaśnia ekspertka.

Kto ponosi konsekwencje za problemy z dostawą?

Zdarza się też tak, że zamówiony w sklepie towar do nas nie dociera.

- Jeśli zamówiliśmy towar i on do nas nie dociera, bardzo często zdarza się, że sprzedawca mówi nam, że towar wysłał i to my mamy się kontaktować z przewoźnikiem. Jednak to przedsiębiorca odpowiada za towar do momentu wydania go konsumentowi. W takiej sytuacji zatem możemy składać reklamację do sprzedawcy, nie do przewoźnika, i domagać się ponownego wysłania rzeczy przez nas zamówionej – podkreśla rozmówczyni.

Co z kosztami wysyłki?

Ekspertka wyjaśnia również, kto ponosi koszty związane z przesyłką.

- Warto patrzeć na porządek prawny, który obowiązuje w innych krajach. Bardzo często zdarza się jednak, że towar powinien być zwrócony na koszt konsumenta. Z drugiej strony bardzo dużo regulaminów firm, nawet tych najbardziej popularnych, wprowadza możliwość zwrotu na koszt sprzedawcy.

Zatem na to pytanie nie ma jednorodnej odpowiedzi, mamy bardzo dużo norm prawnych obowiązujących w różnych krajach i regulaminów.

W Polsce zaś, jeśli odsyłamy towar na podstawie odstąpienia od umowy musimy ponieść bezpośredni koszt wysyłki do sprzedawcy. Należy jednak pamiętać, że sprzedawca powinien nam zwrócić nie tylko cenę produktu, ale również pierwotny koszt dostawy – dodaje.

Warto pamiętać też, że robiąc zakupy po obniżonej cenie - czy to w sklepach tradycyjnych, czy internetowych - nie tracimy naszych praw.

Dominik Olędzki, abo

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Tegoroczny Cyber Monday mniej atrakcyjny przez mocnego dolara

Ostatnia aktualizacja: 28.11.2016 09:00
Po cieszącym się dużą popularnością Black Friday, konsumenci mogą korzystać z przecen również podczas obchodzonego dziś Cyber Monday. Tego dnia zniżki i rabaty wprowadzają sklepy internetowe. Największe okazje oferują zagraniczne platformy sprzedażowe, jednak ze względu na słabe notowania złotego i mocny kurs dolara tegoroczne zakupy nie przyniosą zbyt dużych oszczędności.
rozwiń zwiń