X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

E-handel: dostawa nie tylko kurierem, ale i dronem

Ostatnia aktualizacja: 22.12.2016 20:07
To już naprawdę ostatni moment na zrobienie zakupów świątecznych w internecie - choć w większości przypadków, nasza przesyłka może już nie dotrzeć do nas na czas. Sklep internetowy powinien poinformować nas o terminie realizacji naszego zamówienia.
Audio
  • O rozwoju usług dostawczych związanych z e-handlem w Ekspressie Gospodarczym radiowej Jedynki./Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./
Im lepsza dostawa, tym większy rozwój e-handlu.
Im lepsza dostawa, tym większy rozwój e-handlu.Foto: Poczta Polska

Tymczasem wraz z rozwojem e-handlu już się pojawiają i nadal będą się pojawiać nowe formy dostawy - takie chociażby jak przesyłki dostarczane przez drony - zaznacza profesor Mariusz Trojanowski z Uniwersytetu Warszawskiego.

To już nie tylko dom, paczkomat, to również sklepy, punkty, kioski, a na pewno  będą się pojawiały nowe rozwiązania, mówi profesor.

Usługi dostawcze rosną jak kula śnieżna

A z roku na rok coraz częściej robimy zakupy w internecie, a to zdecydowanie wpływa na rozwój usług dostawczych - wyjaśnia Tomasz Jaroszek, autor bloga doradca TV.

A to z korzyścią dla nas wszystkich. Dzięki temu mamy większy wybór sposobów dostawy.

̶  Tradycyjnie najdroższe są usługi kurierskie - chociaż i dziś coraz więcej sklepów internetowych, oferuje darmową przesyłkę - a najważniejsza jest satysfakcja klienta - dodaje profesor  Trojanowski.

Im lepsza dostawa tym większy rozwój e-handlu

Jak podkreśla, im dostawa jest szybsza, jest wysokiej jakości, czyli jest dostarczona na czas, paczka jest nienaruszona, tym większa satysfakcja klienta z zakupu w internecie.

Najważniejsza jakość dostawy „ostatniej mili”

̶  Te rozwiązania tzw. ostatniej mili determinują rozwój zakupów internetowych – mówi gość radiowej Jedynki.

O czym pamiętać przy dostawach kurierskich

̶ Warto pamiętać, że zawartość przesyłki warto sprawdzić przy kurierze - tłumaczy Paulina Rutkowska, prawniczka specjalizująca się w prawach konsumenta.

Jeżeli przesyłki nie sprawdziliśmy przy kurierze, a coś z jej zawartością się nie zgadza, wtedy pozostaje nam tydzień na rozwiązanie problemu, dodaje Magdalena Sławińska,z Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

̶  W ciągu siedmiu dni mamy prawo zgłosić roszczenie do operatora – wyjaśnia ekspertka.

Paczkomaty – najtańsze rozwiązanie dla klienta

Od kilku lat coraz częściej decydujemy się na odbiór naszej przesyłki w specjalnych urządzeniach do przechowywania paczek. Jest to zdecydowanie tańsza forma dostawy niż w przypadku usług kurierskich - mówi Tomasz Jaroszek.

̶  Ta usługa zminimalizowała koszt dostarczenia tej przesyłki, mówi Jaroszek.

A tradycyjnie najtańszą, bo bezpłatną formą otrzymania zamówionej w internecie przesyłki, choć nie zawsze możliwą, jest odbiór zakupów zrobionych w sieci - bezpośrednio u sprzedawcy.

Warto dodać, że w tym roku przez słabego złotego - zakupy w zagranicznych sklepach internetowych już nie są aż tak atrakcyjne cenowo. A jeżeli ktoś z nas nie zdążył złożyć zamówienia w internecie, to pozostają nam tradycyjne zakupy w tradycyjnych też przed świętami kolejkach.

Dominik Olędzki, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak