Z poznańskiej fabryki w świat. VW rozbudowuje zakłady
W poznańskiej fabryce Volkswagen Poznań wmurowano kamień węgielny pod budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym. Władze firmy podały, że inwestycja ma związek z przygotowaniem zakładu do produkcji kolejnych generacji samochodów.
2018-05-24, 12:13
Rozbudowa pochłonie w ciągu najbliższych dwóch lat blisko 500 mln euro.
Będzie następca Caddy
"To pierwszy krok pod poszerzenie naszych powierzchni związanych z budową infrastruktury dla następcy obecnego Caddy. (...). Ta rozbudowa podkreśla również znaczenie zakładów Volkswagen Poznań w koncernie Volkswagen. Budowa fabryki we Wrześni dobiegła końca, teraz możemy skoncentrować się na zmianie otoczenia w okolicy fabryki w Poznaniu" - powiedział prezes zarządu Volkswagen Poznań Jens Ocksen.
Na początku roku Ocksen informował, że rozbudowa zakładu w Poznaniu ma przygotować go do produkcji ok. 2020 roku nowego Caddy 5, także w wersji z alternatywnym napędem.
750 aut dziennie
Realizowana w Poznaniu inwestycja obejmuje budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Powstanie łącznie około 60 tys. m kw. nowych powierzchni produkcyjnych i magazynowych.
"Niebawem poznańska fabryka będzie produkować 750 aut dziennie. Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. Od ponad 15 lat w Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i VW Transporter. Stąd samochody te trafiają na rynki całego świata.
Największy pracodawca w Wielkopolsce
W 2017 roku z taśm fabryki w Poznaniu zjechało przeszło 164,6 tys. egzemplarzy Caddy. Volkswagen Poznań to największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju. Firma zatrudnia ponad 11 tys. pracowników. W październiku 2016 r. otwarto nową fabrykę modelu Crafter w Białężycach k. Wrześni.
PAP, ak, NRG
REKLAMA