Odwrót od mięsa wyzwaniem dla rynku i producentów

Z jednej strony ludzie chcą się bardziej zdrowo odżywiać i jedzą coraz więcej warzyw i owoców, z drugiej - coraz popularniejsze staje się niejedzenie czy ograniczanie jedzenia mięsa. Rośnie więc podaż i oferta produktów wegańskich i wegetariańskich. 

2018-11-18, 13:01

Odwrót od mięsa wyzwaniem dla rynku i producentów
Dieta wegańska czy wegetariańska zdobywają na świecie coraz większą popularność.Foto: Pixabay

Posłuchaj

W radiowej Jedynce Karolina Liberka, dyrektor strategii w agencji Grandes Cochonos, z którą rozmawiała Aleksandra Tycner - mówiła o zmieniających się nawykach żywieniowych, w tym rosnącym popycie na produkty wegańskie i wegetariańskie.
+
Dodaj do playlisty

Jak powiedziała w radiowej Jedynce Karolina Liberka, dyrektor strategii w agencji Grandes Cochonos, z którą rozmawiała Aleksandra Tycner - na wzmożenie żywieniowych mód wpływają m.in. sieci handlowe.

Bezmięsny pasztet

Dlatego wiele firm, które oferują głównie produkty mięsne dywersyfikuje swą ofertę i wytwarza także produkty, na które zwiększa się popyt - np. pozbawione mięsa pasztety czy pasty do chleba.

Dzięki temu - dodała - na rynku pojawia się coraz więcej zróżnicowanych produktów, których ludzie mogą próbować, a konsumenci są bardzo ciekawi takich nowości.

"Stare" nowości

Te nowości to także często na nowo odkryte poczciwe polskie warzywa, jak buraki, kapusta czy ogórki - w formie kiszonej, czyli sfermentowane.

REKLAMA

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej