O połowę więcej przesyłek niż przed rokiem. Poczta Polska w blokach startowych

2018-11-22, 16:40

O połowę więcej przesyłek niż przed rokiem. Poczta Polska w blokach startowych
Dyrekcja Poczty Polskiej zapewnia, że firma jest dobrze przygotowana do świątecznego szczytu. . Foto: Wikimedia Commons, Artem Yurchenko

Operatorzy pocztowi w blokach startowych. Na dobre zaczął się przedświąteczny szczyt. Portale rekrutacyjne pękają od ofert pracy dla listonoszy czy kurierów, a firmy wysyłkowe powiększają flotę, magazyny czy dostawiają punkty odbioru.

Posłuchaj

O tym jak Poczta Polska jest przygotowana do świątecznego szczytu była mowa w audycji na antenie radiowej Jedynki Marcina Jagiełowicza.
+
Dodaj do playlisty

Poczta Polska liczy, że przesyłek będzie o 50 procent więcej niż w zeszłym roku. To między innymi dzięki coraz popularniejszym zakupom w Internecie.

Poczta zarobi

Świąteczne szaleństwo to dla operatorów pocztowych gigantyczny zysk. Poczta Polska szacuje, że tylko na przesyłkach paczkowych zarobi ponad 940 milionów złotych.

W zeszłym tygodniu narodowy operator odnotował rekord przesyłek. Poczta Polska zatrudniła dodatkowych 900 listonoszy i otworzyła 3 nowe hale. Pomóc mają też roboty. W Zabrzu stanęła maszyna do sortowania paczek. Akcja rekrutacyjna była szykowana wiele miesięcy - poinformowała w radiowej Jedynce Agnieszka Grzegorczyk z Poczty Polskiej.

Internet "wybija nowy rytm"

Świąteczny szczyt napędzają przede wszystkich zakupy w internecie. Według danych Deloitte - 44 procent świątecznych wydatków Polaków w tym roku dotyczy Internetu.
 
Jak powiedział Artur Więckowski z Poczty Polskiej - Internet wybija zupełnie nowy rytm świątecznych zakupów - jutro wypada Black Friday, a dwa dni później dzień taniej elektroniki, czyli Cyber Monday. Za pośrednictwem internetu do Polski trafił też słynący z wyprzedaży chiński dzień singla. Tego dnia po 85 sekundach handlu tylko portal Alibaba zanotował obroty na poziomie miliarda dolarów.

Warto wcześniej nadać paczkę


Okres świąteczny to wyzwanie nie tylko dla listonoszy - powiedział profesor Arkadiusz Kawa z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. 
 
Aby prezenty doszły na czas - warto już teraz nadać paczkę. Według badań firmy Google większość polskich internautów planuje świąteczne zakupy w drugiej połowie grudnia. Żeby mieć pewność, że przesyłka dotrze an czas - najpóźniej trzeba ją zamówić 14 grudnia. W przypadku zagranicznych zakupów internetowych - już teraz ryzykujemy, że paczka dojdzie po świętach.

Marcin Jagiełowicz, ak, NRG

Polecane

Wróć do strony głównej