X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Co autor miał na myśli, czyli jak uprościć komunikację między urzędem a petentem

Ostatnia aktualizacja: 11.01.2019 13:00
Podpisana deklaracja współpracy na rzecz prostej komunikacji w urzędach przez Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego i pełnomocnika ds. małych i średnich przedsiębiorstw, ma na celu wprowadzenie prostego języka do urzędów gmin, miast i powiatów.
Audio
  • Jak uprościć komunikację między urzędem a petentem? Więcej na ten temat w radiowej Jedynce, w audycji Aleksandry Tycner.
Prosta komunikacja z urzędem gwarantuje, że sprawa, którą chcemy załatwić szybko znajdzie swój finał.
Prosta komunikacja z urzędem gwarantuje, że sprawa, którą chcemy załatwić szybko znajdzie swój finał.Foto: Pixabay

Jak tłumaczyła w radiowej Jedynce w rozmowie z Aleksandrą Tycner Sylwia Łukowska-Bulak z-ca dyrektora Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego - chodzi o zachęcenie samorządów do komunikowania się z mieszkańcami w prosty i przystępny sposób, jeśli chodzi np. o tworzenie pism czy formularzy.

Jak dodała, prawie każdy z nas otrzymał z urzędu pismo, w które musiał się wielokrotnie wczytywać aby zrozumieć "co autor miał na myśli". Jej zdaniem pismo powinno zaczynać się od meritum a nie od opisywania podstawy prawnej i rozległych formułek prawnych.

Według Andżeliki Możdżanowskiej - wiceminister inwestycji i rozwoju - nie każdy jest np. specjalistą prawa budowlanego czy prawa administracyjnego, a jeśli odbiorca nie zrozumie treści otrzymanego dokumentu to przyjdzie do nadawcy, aby ten wyjaśnił o co chodzi.

Wiceminister dodała, że bardzo istotna jest szybkość działania w komunikacji między urzędem a odbiorcą.

Forum na rzecz prostego języka "Prosto i kropka" zachęca do współpracy jak najwięcej instytucji. Formuła jest otwarta.

Sam pomysł jest ze wszech miar wart poparcia, bo czasami ma się wrażenie, że w urzędach mówi się jakąś zmutowaną odmianą polskiego, zrozumiałą dla wtajemniczonych.

Aleksandra Tycner, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak