X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Więcej inwestycji, większa konkurencyjność polskich portów. Będzie lepszy dostęp do Portu Gdynia

Ostatnia aktualizacja: 05.04.2019 13:02
Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty południowych wybrzeży Bałtyku - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przy okazji podpisania umowy na rozbudowę dostępu kolejowego do zachodniej części Morskiego Portu Gdynia.
Port w Gdyni zwiększa swą konkurencyjność względem innych bałtyckich portów.
Port w Gdyni zwiększa swą konkurencyjność względem innych bałtyckich portów.Foto: Wikimedia Commons, Iwankgb

Minister infrastruktury oraz minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk byli w Gdyni gośćmi uroczystości, w czasie której umowę podpisali przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia z wykonawcą.

- Priorytety polskiego rządu to zwiększanie konkurencyjności polskich portów morskich. Jesteśmy w stanie to zrobić. Resort infrastruktury odpowiada za zwiększenie dostępności transportowej, za zwiększenie dostępności transportowej do polskich portów morskich. Zespół portów Szczecin i Świnoujście, zespół portów Trójmiasta - to one zasługują, wymagają wielkich inwestycji drogowych i wielkich inwestycji kolejowych i to nie tylko w obrębie samych portów, nie tylko w najbliższym otoczeniu, ale także i na szlakach, które kierują na południe Europy – stwierdził Andrzej Adamczyk.

- Nasze porty muszą być konkurencyjne co najmniej tak, jak inne porty bałtyckie, inne porty południowych wybrzeży Bałtyku. Jesteśmy w stanie konkurować z Rostokiem, jesteśmy w stanie konkurować z innymi portami. Rząd Rzeczypospolitej zrobi wszystko, aby tę konkurencyjność zwiększyć - dodał.

Jak powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk - to jest czas, który musimy bezwzględnie wykorzystać pod kątem inwestycyjnym, zwiększenia przeładunków w portach (…).

- Ponad 100 milionów ton przeładowanych towarów w portach, to jest ewidentny sygnał na to, żeby realizować procesy inwestycyjne. Tak jak chcemy to robić w Gdyni, tak realizujemy ten projekt również w Gdańsku czy w Szczecinie i Świnoujściu. Dla nas otwarcie dróg przede wszystkim dostępowych od strony morza, lądu, wprost się wiąże z rozwijaniem ekonomiki portów - powiedział szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Podpisana dziś umowa przewiduje przebudowę i elektryfikację istniejącej infrastruktury. Prace wykona konsorcjum firm Colas Rail (lider konsorcjum) z Gdańska i Colas Rail S.A.S. (partner konsorcjum) z Maisons-Laffitte we Francji. Koszt ich realizacji wynosi nieco ponad 65,5 milionów złotych.

PAP, ak, NRG

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak