"Promocje już nie robią wrażenia na klientach". Zobacz wyniki badania

Zainteresowanie promocjami wśród polskich konsumentów jest wciąż wysokie, chociaż w ciągu ostatnich 12 miesięcy nieznacznie zmalało - wynika z najnowszej edycji raportu Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia.

2021-09-09, 16:35

"Promocje już nie robią wrażenia na klientach". Zobacz wyniki badania
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: shutterstock.com/faboi

Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że w porównaniu z rokiem poprzednim istotnie zwiększył się m.in. odsetek konsumentów robiących pod wpływem promocji zakupy na zapas - o 7 p.p. (z 41 proc. w 2020 do 48 proc. w 2021).

Złudny urok promocji

Jednocześnie konsumenci rzadziej kupowali produkty, o promocji których dowiadywali się w miejscu zakupu. Badani rzadziej też niż w zeszłym roku zmieniali pod wpływem promocji zazwyczaj wybieraną markę (z 26 proc. w 2020 do 22 proc. w 2021).

Dodano, że podobnie jak w ubiegłym roku co piąty konsument przyznawał, że promocja sprawiła, iż kupował rzeczy, których nie potrzebował oraz że przez promocje zwiększył konsumpcję.

Powiązany Artykuł

shutterstock_175947125 zakupy torby 1200.jpg
Ograniczamy wydatki na bieżące zakupy. Ekspert: pojawia się obawa, że będzie jeszcze drożej

- Wyraźny spadek zainteresowania obniżkami cen w ciągu ostatnich lat jest znakiem większej dojrzałości i świadomości konsumentów, którzy już wiedzą, że nie każda obniżka im się opłaca. Coraz lepiej rozumieją też zabiegi marketingowe - powiedziała cytowana w komunikacie badaczka z ARC Rynek i Opinia Natalia Sieroń.

Promocje już nie robią wrażenia

- Dodatkowo fakt, że większość sieci handlowych spożywczych stara się wyróżnić niskimi cenami, nie robią już one takiego wrażenia, a wręcz mogą budzić nieufność, że skoro ceny są najniższe, to trudno je jeszcze obniżyć. Dlatego marketerzy stoją teraz przed wyzwaniem, jak tę od lat działającą formę promocji pokazać, aby zyskiwała na popularności - dodała.

W raporcie wskazano też, że na przestrzeni ostatnich pięciu lat wiele rodzajów promocji straciło na popularności, w tym przez lata najbardziej znana i lubiana obniżka cen. Zyskały natomiast m.in. loterie i możliwość zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy produkt nie daje efektów.

PR24, akg

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej