Raport PKP Intercity: ponad 56 milionów pasażerów od początku roku

Przybywa pasażerów na kolei. Z danych przedstawionych przez spółkę PKP Intercity wynika, że z jego usług od początku roku skorzystało o 16 procent pasażerów więcej, niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

2023-11-04, 12:38

Raport PKP Intercity: ponad 56 milionów pasażerów od początku roku
Rząd planuje zaktualizować Krajowy Program Kolejowy.Foto: Shutterstock/Mariola Anna S

W zeszłym tygodniu wiceprezes spółki Tomasz Gontarz zapowiedział, że w tym roku zostanie pobity historyczny rekord, a pociągi PKP Intercity przewiozą 67 milionów pasażerów. W zeszłym roku obsłużono 59 milionów osób.

Rekord z 2022 roku już pobity

Jak dowiadujemy się z raportu przedstawionego przez przewoźnika, od stycznia do października 2023 roku z jego usług skorzystało  56,5 miliona osób. W analogicznym okresie w 2022 roku liczba pasażerów narodowego przewoźnika była na poziomie 48,8 miliona. To oznacza wzrost 7,7 miliona osób, czyli niemal 16 procent przewiezionych pasażerów w tym roku.

Dziesięć miesięcy bieżącego roku są dla PKP Intercity rekordowe pod wieloma względami. Każdy kolejny miesiąc jest najlepszy w historii w porównaniu do tych samych miesięcy lat minionych. Na przykład  październik 2023 roku, to wynik 5,8 miliona osób, co sprawia, że jest lepszy niż październik 2022 roku, kiedy podróże wybrało 5,2 miliona pasażerów.

Dane wskazują, że 2023 rok 2023 zakończy się rekordową liczbą obsłużonych podróżnych. Może to być liczba 67  milionów osób.

REKLAMA

Dynamiczny wzrost przewozów pasażerów

Najlepszy dotychczas wynik, jaki spółka osiągnęła w skali 12 miesięcy, to 59 milionów osób w zeszłym  roku.

- Spodziewamy się, że przewieziemy w 2023 roku 67 milionów pasażerów, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w 2015 roku. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie wieloletnia realizacja naszej strategii taborowej, postawienie na zdalne kanały sprzedaży, otwarcie się na sprzedaż za pośrednictwem platform i aplikacji partnerów w ramach ujednoliconych warunków handlowych, czy uporządkowanie oferty przewoźnika. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że kierunek rozwoju PKP Intercity jest jasno wskazany a strategia rozwoju, którą realizujemy, jest odpowiedzią na współczesne potrzeby pasażerów  - powiedział wiceprezes PKP Intercity Tomasz Gontarz.

Z danych przewoźnika wynika, że od 27 października do 2 listopada z usług PKP Intercity skorzystało 1,2 miliona pasażerów. W tym okresie spółka wzmocniła 248 pociągów 342 wagonami, dodatkowo 31 października i 1 listopada dwa składy ED-74 pojechały w tak zwanej  podwójnej trakcji zapewniając dwa razy więcej miejsc siedzących. Polacy na groby swoich bliskich wybierają się również w weekend po Wszystkich Świętych, dlatego od 3 do 5 listopada przewoźnik zaplanował wzmocnienia 75 wagonami 61 składów.

W zeszłym tygodniu spółka podpisała trzy umowy na modernizację tradycyjnych wagonów przedziałowych. Porozumienia podpisano z fabryką H. Cegielski oraz z bydgoską fabryką PESA. W ramach tych kontraktów zostanie wyremontowanych 40 wagonów. Zyskają one nowe fotele, klimatyzację oraz dostęp do Wi-Fi.

REKLAMA

Czytaj także:

IAR/Aleksander Pszoniak/PR24.pl/mk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej