Duże natężenie ruchu na A4. Konieczne jest jej poszerzenie
Minister infrastruktury podpisał Program Inwestycji dla rozbudowy autostrady A4 o trzeci pas na odcinku Kraków - Tarnów. Oznacza to, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie mogła rozpocząć przygotowania do inwestycji. Autostrada powoli wyczerpuje swoje możliwości techniczne i jej poszerzenie jest konieczne, by uniknąć korków i zatorów.
2023-11-20, 16:07
Według prognoz GDDKiA natężenie ruchu będzie stale rosło, a za kilka lat będzie wynosiło od 100 do 150 tysięcy pojazdów na dobę.
To oznacza wyczerpanie swobody ruchu na drodze takiej klasy, jak autostrada. Bez rozbudowy perspektywa dla kierowców jest niezbyt ciekawa. W czasie szczytów komunikacyjnych przy takim natężeniu ruchu mogą się tworzyć zatory. Spadnie także poziom bezpieczeństwa. W takiej sytuacji zwiększa się też prawdopodobieństwo wypadków i kolizji.
Duże natężenie ruchu
- Większość z państwa wie, jakie jest natężenie ruchu na autostradzie A4 na tym odcinku. Wiemy, że przygotowanie procesu inwestycyjnego i samej inwestycji trwa długo. Ze względu na unijne przepisy musimy szczególny nacisk położyć na kwestie środowiskowe - mówił przed podpisaniem Programu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Podpisanie Programu Inwestycji oznacza, że Generalna Dyrekcja róg Krajowych i Autostrad będzie mogła rozpocząć przygotowania do tej inwestycji .Chodzi między innymi o rozpisanie przetargów, przygotowanie dokumentacji oraz rozpoczęcie prac przygotowawczych. Według założeń resortu, inwestycja mogłaby się zakończyć na przełomie lat 20. i 30. XXI wieku.
REKLAMA
Wcześniej Minister Infrastruktury podpisał Program Inwestycji dla poszerzenia dwóch odcinków autostrady A4 - chodzi o fragmenty Kraków - Katowice oraz odcinek który jest południową obwodnicą Krakowa.
Autostrada A4 jest jedną z najważniejszych dróg szybkiego ruchu dla całej południowej Polski. Łączy wschodnią i zachodnią granicę naszego kraju. Ma długość 667 kilometrów i przebiega wzdłuż Sudetów i Karpat. Należy do Trzeciego Paneuropejskiego Korytarza Transportowego. Jej część, to odcinki koncesjonowane. Umowy w tej sprawie kończą się w 2027 roku.
- Raport: Polacy wierzą w emerytury z ZUS, ale zbyt mało oszczędzają
- Sklepom będzie trudniej w Czarny Piątek. Polacy chcą dużych promocji
PolskieRadio24.pl/ IAR/ PAP/ mib
REKLAMA
REKLAMA