Strajk maszynistów Deutsche Bahn. PKP Cargo zmienia plany przejazdu przez Niemcy

2024-01-24, 15:06

Strajk maszynistów Deutsche Bahn. PKP Cargo zmienia plany przejazdu przez Niemcy
PKP Cargo oferuje usługi logistyczne także na terenie Niemiec.Foto: PKPCargo/twitter

- PKP cargo odczuwa problemy w związku ze strajkiem maszynistów w Niemczech przy prowadzeniu części połączeń międzynarodowych - poinformował rzecznik prasowy kolejowej spółki Krzysztof Losz.

Wyjaśnił, że chodzi o te połączenia, przy realizacji których spółka współpracuje z niemieckimi przewoźnikami.

"Strajk powoduje konieczność zmiany terminów przejazdów takich pociągów przez Niemcy. O sytuacji informujemy na bieżąco naszych klientów i współpracujemy z nadawcami i odbiorcami ładunków w celu sprawnej realizacji przewozów" - poinformował rzecznik.

Strajk niemieckich maszynistów

PKP Cargo oferuje usługi logistyczne, łącząc transport kolejowy (największa flota taboru w Polsce), samochodowy oraz morski. Świadczy samodzielne przewozy towarowe dla kilku tysięcy klientów na terenie Polski oraz Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Holandii, Węgier, Litwy i Słowenii.

Zobacz również:

We wtorek o godz. 18 rozpoczął się zapowiadany strajk maszynistów; jako pierwsze stanęły pociągi towarowe. Strajk, zorganizowany jest przez niemiecki związek zawodowy maszynistów (GDL), ma potrwać do poniedziałku wieczorem. Przyczyną akcji jest spór płacowy między związkowcami a pracodawcą - Deutsche Bahn (DB).

Stoi wiele pociągów towarowych

Jak ogłosiły we wtorek koleje Deutsche Bahn, dla pasażerów udostępniono w internecie zastępczy awaryjny rozkład jazdy, obejmujący połączenia dalekobieżne i regionalne. Podczas poprzedniego strajku GDL, który odbył się na początku stycznia, odwołano większość połączeń dalekobieżnych - w trasę wyruszył tylko jeden na pięć pociągów dalekobieżnych.

Deutsche Bahn potwierdziły, że stoi wiele pociągów towarowych, które w związku z tym nie dotrą do miejsc docelowych. Wpłynie to na europejski ruch towarowy - przez Alpy, Polskę, trasy do Skandynawii, a także porty morskie w Holandii czy Belgii. Wiele towarów ma być zastępczo przewożonych transportem drogowym.

Czytaj także:

Rozpoczęty we wtorek strajk na niemieckiej kolei jest czwartym i najdłuższym jak do tej pory protestem związku maszynistów. Oprócz żądań finansowych spór zbiorowy toczy się przede wszystkim wokół kwestii skrócenia tygodniowego czasu pracy pracowników zmianowych przy zachowaniu wynagrodzenia na niezmienionym poziomie.

IAR/PAP/PR24/akg

Polecane

Wróć do strony głównej