UOKiK chce opóźnienia wejścia w życie nowej ustawy konsumenckiej
Ta ustawa jest dobra, ale na jej wprowadzenie potrzeba więcej czasu – tak powiedział Adam Jasser, nowy prezes UOKiK-u, pytany o losy nowelizowanej ustawy konsumenckiej.
2014-04-18, 13:51
Posłuchaj
Takiego samego zdania są również rzecznicy konsumentów i organizacje broniące ich praw.
Regulacje, którymi zajmuje się parlament, dają klientom sklepów internetowych więcej czasu na zwrot towaru. Łatwiejszy ma być też m.in. proces składania reklamacji.
- Na te zmiany muszę przygotować się wszyscy, także przedsiębiorcy, dlatego na wprowadzenie przepisów potrzeba więcej czasu, niż zapisano w projekcie – mówi prezes UOKiK.
- Chodzi o to, żeby nie zaistniała taka sytuacja, że uchwalimy prawo, uznamy że wszystko jest rozwiązane, a potem w praktycznej aplikacji tego prawa pojawią się wątpliwości lub wręcz chaos - ostrzega prezes UOKiK.
REKLAMA
- Sukcesem będzie nie tylko samo uchwalenie nowego prawa przez parlament, chociaż to już olbrzymi sukces, ale jeśli te przepisy będą działać. I dlatego my argumentujemy w Sejmie, wspólnie z organizacjami konsumenckimi, żeby vacatio legis ustawy, czyli czas na dostosowanie się do jej wymogów, wynosił 6 miesięcy – mówi Adam Jasser.
Justyna Golonko
REKLAMA