Firmy tylko deklarują standardy CSR
96 procent firm w Polsce uważa, że działania CSR są obowiązkiem biznesu, ale tylko 46 procent faktycznie je realizuje. Tak wynika z raportu firmy doradczej KPMG i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Chodzi o działania na rzecz społeczności lokalnej czy ochrony środowiska.
2014-11-26, 14:02
Posłuchaj
Jerzy Kalinowski, partner w firmie doradczej KPMG podkreśla, że polskie firmy ciągle uczą się społecznej odpowiedzialności biznesu. - Pierwszy raz temat odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR) pojawił się w Polsce w 1999 roku. To oznacza, że my jako społeczeństwo, my kadry zarządzające dopiero od 15 lat mówimy o tym otwarcie, że powinniśmy wcielać tę ideę w życie. Bardzo często przedsiębiorcy nie widzą takiego bezpośredniego powiązania między działanie zgodnie z zasadami CSR, a wynikami przedsiębiorstwa. Firmy nie mają żadnego mocnego bodźca, by to wdrażać – mówi gość.
Tymczasem - jak podkreśla ekspert - wizerunek produktu i firmy wpływa na decyzje zakupowe konsumentów. Firmy odpowiedzialne społecznie są też atrakcyjnym miejscem dla pracowników.
Karolina Mózgowiec, abo