Outsourcing w Polsce kwitnie dzięki wysokiej jakości pracy
Warszawa, Kraków i Wrocław przodują pod względem centrów outsourcingowych w Polsce. Za nimi coraz silniejszą pozycję zyskuje Trójmiasto, Łódź, Poznań, Katowice, a także mniejsze miasta, jak Bydgoszcz czy Radom.
2015-03-27, 12:04
Posłuchaj
- Inwestycje outsourcingowe do Polski napływają dwoma torami. Z jednej strony są to inwestycje zagraniczne, tutaj wiodącymi rynkami są USA, Wielka Brytania, ale też Niemcy, Francja. Ostatnio wzmacnia się napływ inwestycji ze Skandynawii. U nas także lokalnie całkiem dobrze rozwija się branża outsourcingowa. Nasi rodzimi dostawcy usług i operatorzy centrów outsourcingowych sami uruchamiają swoją działalność i rozszerzają ją na kolejne lokalizacje w Polsce - wyjaśnia Wiktor Doktór z Fundacji Pro Progressio.
Dobre zarobki w branży
Jak dodaje ekspert, w branży tej zarobki nie należą do najniższych.
- Najniższe kwoty, z jakimi możemy się obecnie spotkać, są rzędu 2 – 2,5 tys. zł na bardzo podstawowych stanowiskach, których wcale nie ma dużo w tym sektorze. Wyniki ostatniego raportu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz firmy Hays mówią, że średni poziom wynagrodzeń w tym sektorze jest rzędu ok. 4 tys. zł. Jest to więc bardzo dobry poziom wynagrodzeń w stosunku do kompetencji i umiejętności pracowników, jakie są wymagane – uważa Wiktor Doktór.
Z usług outsourcingowych korzystają bardzo różne branże
Przez sektor outsourcingowy obsługiwane są bardzo różne branże w Polsce.
REKLAMA
- Jest to sektor finansowy, zarówno banki, jak i firmy ubezpieczeniowe czy analizujące rynek finansowy. Jest to sektor prawniczy. Są to firmy farmaceutyczne, medyczne, przemysł metalurgiczny. Branża wynajmu samochodów czy turystyczna. Są to usługi, które są tak uniwersalne, że mogą obsługiwać całą rzeszę różnego typu branż i sektorów gospodarczych. Firmy też same tworzą swoje własne centra usług wspólnych – mówi Wiktor Doktór.
Wysoka jakość pracy
Polska jest atrakcyjna dla tego sektora ze względu na pracowników.
- Nie tylko ze względu na ich znajomość języków obcych, ale ze względu na ich umiejętności miękkie i umiejętności komunikacyjne, rzetelność i lojalność wobec pracodawców – wymienia Wiktor Doktór. – Polska nie jest tanim krajem. Jest wybierana przede wszystkim ze względu na jakość pracy – dodaje.
W centrach outsourcingu Polacy obsługują klientów aż w 40 językach.
REKLAMA
Karolina Mózgowiec, awi
REKLAMA