TVN: dobre wyniki na wiosnę. Wzrost wpływów z reklam i oglądalności

Przychody TVN w I kw. 2015 r. wzrosły o 3,6 proc. - do 363 mln zł; to zasługa głównie wzrostu przychodów z reklam oraz dobrych wyników oglądalności na początku sezonu wiosennego - poinformował na wtorkowej konferencji prasowej prezes TVN Markus Tellenbach.

2015-05-05, 14:16

TVN: dobre wyniki na wiosnę. Wzrost wpływów z reklam i oglądalności
Główna siedziba TVN w Warszawie przy ulicy Augustówka. Foto: Adam Kliczek/Wikipedia

Tellenbach zaznaczył, że dobry wynik w pierwszym kwartale jest powiązany również z wynikami operacyjnymi we wszystkich obszarach. Zwrócił też uwagę, że oferta programowa głównego kanału TVN zdominowała rynek oglądalności na początku sezonu.
Zaznaczył, że oglądalność głównego kanału TVN na początku sezonu wiosennego była na poziomie 14,1 proc. w komercyjnej grupie docelowej oraz 16,3 proc. w grupie miejskiej.

Markus Tellenbach: na rynku reklamowym ceny będą rosły.

Źródło: Newseria

REKLAMA

O 30 proc. wzrosły przychody z usług premium

Według deklaracji prezesa TVN, wzrosła również oglądalność kanałów tematycznych - z 8,7 proc. w ostatnim kwartale 2014 r. do 9,1 proc. w omawianym okresie. O 30 proc. wzrosły również przychody z usług premium, co - jak poinformowano - było efektem poprawy warunków cenowych i pozyskaniu czterech nowych kanałów zewnętrznych (TVS, Romance TV, power TV i Orange Sport). Dzięki temu TVN reprezentuje obecnie 44 kanały w obszarze sprzedaży reklamy.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej