Superbrands. Nagroda, której nie da się kupić

Tego tytułu nie da się kupić. Otrzymują je wyłącznie najlepsi i najsilniejsi na danym rynku. Mowa o nagrodach Superbrands przyznawanych na świecie od ponad 20 lat, w Polsce - od dekady.

2015-05-20, 18:06

Superbrands. Nagroda, której nie da się kupić
. Foto: pixabay.com

Posłuchaj

Nagrody Superbrands przyznawane są w Polsce już od dekady (Dominik Olędzki/Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

To superliga wszystkich marek. Co roku pod lupę branych jest ponad 2400 marek konsumenckich. W proces oceny zaangażowanych jest ponad 15 tysięcy konsumentów oraz 60 ekspertów branżowych. Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na specjalne zlecenie przeprowadza niezależne badanie rynku metodą CAWI na próbie przewyższającej 15 tysięcy respondentów. Wyniki badania ważone są do struktury populacji ze względu na płeć i przedział wiekowy.

Konsumenci mają głos

- Nagrody Superbrands otrzymują najsilniejsze marki – wyjaśnia Monika Kowalewska, dyrektor Projektu Superbrands w Polsce. Najważniejszy głos w docenieniu konkretnych marek – zawsze mają konsumenci. Jednak to, czy dana marka jest faktycznie dobra, świadczy fakt, że jesteśmy w stanie z czystym sumieniem polecić ją innym.

Bo liczy się nie tylko cena

- Dziś najważniejszy jest konsument. I to firmy powinny zabiegać o jego względy – mówi Małgorzata Maj z firmy DPD Polska. Co ważne, coraz częściej klienci zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale również na jakość produktów. Edyta Bilska z firmy Polskie Zdroje właściciel marki Cisowianka przyznaje, że jeśli ktoś chce się utrzymać na rynku to musi postawić na jakość. 

W Polsce mamy coraz więcej silnych marek. Specjalną nagrodę Honorową Superbrands za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą otrzymał Robert Lewandowski.

Dominik Olędzki, asop

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej