Superbrands. Nagroda, której nie da się kupić

2015-05-20, 18:06

Superbrands. Nagroda, której nie da się kupić
. Foto: pixabay.com

Tego tytułu nie da się kupić. Otrzymują je wyłącznie najlepsi i najsilniejsi na danym rynku. Mowa o nagrodach Superbrands przyznawanych na świecie od ponad 20 lat, w Polsce - od dekady.

Posłuchaj

Nagrody Superbrands przyznawane są w Polsce już od dekady (Dominik Olędzki/Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia)
+
Dodaj do playlisty

To superliga wszystkich marek. Co roku pod lupę branych jest ponad 2400 marek konsumenckich. W proces oceny zaangażowanych jest ponad 15 tysięcy konsumentów oraz 60 ekspertów branżowych. Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na specjalne zlecenie przeprowadza niezależne badanie rynku metodą CAWI na próbie przewyższającej 15 tysięcy respondentów. Wyniki badania ważone są do struktury populacji ze względu na płeć i przedział wiekowy.

Konsumenci mają głos

- Nagrody Superbrands otrzymują najsilniejsze marki – wyjaśnia Monika Kowalewska, dyrektor Projektu Superbrands w Polsce. Najważniejszy głos w docenieniu konkretnych marek – zawsze mają konsumenci. Jednak to, czy dana marka jest faktycznie dobra, świadczy fakt, że jesteśmy w stanie z czystym sumieniem polecić ją innym.

Bo liczy się nie tylko cena

- Dziś najważniejszy jest konsument. I to firmy powinny zabiegać o jego względy – mówi Małgorzata Maj z firmy DPD Polska. Co ważne, coraz częściej klienci zwracają uwagę nie tylko na cenę, ale również na jakość produktów. Edyta Bilska z firmy Polskie Zdroje właściciel marki Cisowianka przyznaje, że jeśli ktoś chce się utrzymać na rynku to musi postawić na jakość. 

W Polsce mamy coraz więcej silnych marek. Specjalną nagrodę Honorową Superbrands za promowanie wizerunku nowoczesnej marki Polski za granicą otrzymał Robert Lewandowski.

Dominik Olędzki, asop

Polecane

Wróć do strony głównej