UOKiK: klienci odzyskają nienależne opłaty za e-ogłoszenia ws. nieruchomości

Nienależnie pobrane opłaty za umieszczenie ogłoszenia ws. nieruchomości mogą odzyskać klienci serwisów ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.com - poinformował w poniedziałkowym komunikacie UOKiK.

2017-01-30, 11:48

UOKiK: klienci odzyskają nienależne opłaty za e-ogłoszenia ws. nieruchomości
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: Pixabay.com

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ustalił, że konsumenci nie zostali rzetelnie poinformowani przez Invest-Net Braniewski Tomasz, właściciela serwisów ale-gratka.pl, bez-posrednikow.pl, ofertynet.com.pl, ale-gratka.com, alegratka.eu, top-gratka.com m.in. o cenie za przyjmowane ogłoszenia ws. nieruchomości.

Aby zamówić ogłoszenie, konsument musiał wejść na jedną ze stron, wypełnić formularz zgłoszeniowy, zaakceptować regulamin i wybrać przycisk "Zgłoś ofertę". Przycisk ten jednak nie został oznaczony informacją, że dodanie ogłoszenia wiąże się z opłatą.

"Konsumenci nie byli jednak informowani, że po trzech bezpłatnych miesiącach usługa staje się płatna" - podkreślił Urząd w komunikacie. Dodano, że było to sprzeczne z ustawą o prawach konsumenta.

Opłata za każdy kolejny miesiąc wynosiła nawet do ok. 500 zł

Urząd ustalił, że opłata za każdy kolejny miesiąc wynosiła nawet do ok. 500 zł. Jak czytamy, klienci dowiadywali się o tym dopiero z otrzymywanych wezwań do zapłaty. Co więcej, nie mieli możliwości natychmiastowej rezygnacji z usług, ponieważ ustalony przez Tomasza Braniewskiego okres wypowiedzenia wynosił od jednego do trzech miesięcy w zależności od umowy. Oznacza to, że maksymalny koszt usługi mógł wynieść nawet 1 tys. 500 zł.

Ponadto, Invest-Net Braniewski Tomasz nie wypełniał obowiązków informacyjnych, m.in. w zakresie informowania o nazwie swojej firmy, cenie usług i czasie trwania umowy, co utrudniało konsumentom dochodzenie swoich praw.

PAP, awi

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej