X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Serwisy z ofertami nieruchomości ukarane przez UOKiK

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2017 20:31
Przedsiębiorca prowadzący kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości - nie informował w należyty sposób swoich klientów o konieczności zapłaty.
Audio
  • Za co UOKiK ukarał przedsiębiorcę prowadzącego kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości, o tym w radiowej Jedynce./prowadzący kilka serwisów internetowych z ofertami nieruchomości /Dominik Olędzki, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./.
Klienci wszystkich portali i sklepów internetowych, w których można dokonywać zakupów produktów lub  usług - muszą być wyraźnie informowani o konieczności zapłaty.
Klienci wszystkich portali i sklepów internetowych, w których można dokonywać zakupów produktów lub usług - muszą być wyraźnie informowani o konieczności zapłaty.Foto: Pixabay

Sprawą zajął się UOKiK - wyjaśnia Justyna Radziewska z delegatury warszawskiej Urzędu.

3 miesiące za darmo, potem wysoka opłata. Ale po cichu

̶  Umieszczenie ogłoszenia rozpoczynało 3-miesięczne testowanie usługi, ale przedsiębiorca nie informował we właściwy sposób, że  po tym okresie usługa staje się odpłatna, a jej cena wyniesie ok. 500 zł miesięcznie, mówi gość Polskiego Radia.

I dodaje, że o konieczności zapłaty klienci dowiadywali się z przysyłanych faktur.

Zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów

Z tego względu prezes urzędu postawił przedsiębiorcy zarzuty stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Jak wyjaśnia ekspertka, bezprawne działanie polegało nie nieoznaczeniu przycisku służącego do złożenia zamówienia, że będzie się to wiązać z opłatą.

̶  A to oznacza, że według prawa nie doszło do skutecznego zawarcia umowy, mówi Justyna Radziszewska.

Jest wymóg wyraźnego informowania o konieczności zapłaty

̶  Klienci wszystkich portali i sklepów internetowych, w których można dokonywać zakupów produktów lub  usług - muszą być wyraźnie informowani o konieczności zapłaty - zaznacza Paulina Rutkowska, prawniczka specjalizująca się w prawach konsumenta

̶  Gdy zakładamy stronę internetową, to trzeba dokładnie oznaczyć przycisk służący opłacie – mówi.

A zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej - przycisk potwierdzający dokonanie zakupów w sieci, może być również oznaczony w inny sposób.

̶  Np. kup teraz, zapłać, ale nie - złóż zamówienie, czy wyślij ofertę – mówi.

̶  Takie stwierdzenia nie są wystarczające, i te trzeba zmienić, podkreśla.

Nadal jest kłopot ze znajomością przepisów chroniących konsumenta

̶  I choć zmienione ponad 2 lata temu przepisy lepiej chronią konsumentów - to wciąż wielu z nas ich po prostu nie zna - a część przedsiębiorców się do nich nie stosuje - dodaje Paulina Rutkowska.

A zawsze w razie wątpliwości, co do realizacji zakupów dokonywanych w internecie, o pomoc możemy się zwrócić do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumenta.

Dominik Olędzki, jk

Zobacz więcej na temat: internet UOKiK reklama
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak