X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Dane osobowe w internecie. Większość internautów nie słyszało o RODO

Ostatnia aktualizacja: 06.04.2018 12:18
Niemal 70 procent internautów nie słyszało nigdy o RODO, czyli unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych - wynika z danych Publicis Media. Problem w tym, że to właśnie świat cyfrowy najbardziej odczuje nowe przepisy. Z autorami raportu rozmawiał Marcin Jagiełowicz.
Audio
  • Większość internautów nie wie, co to RODO (Marcin Jagiełowicz/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock

Unijne rozporządzenie ma dotknąć między innymi internetowe portale. To tam dane użytkowników są wykorzystywane choćby po to by odpowiednio dobrać wyświetlające się reklamy. 

Kto co wie o RODO

70 procent internautów nie słyszało o unijnym rozporządzeniu. A tylko 15 deklaruje, że ich dane są bezpieczne. Jak mówi Anna Sakowicz z Publicis Media, są to najczęściej ci, którzy o nowych przepisach słyszeli lub interesujące się tym tematem.

- To osoby uświadomione, osoby, które wiedzą gdzie te dane są zbierane oraz w jakim celu, i mają przy tym pewne obawy. Niewykluczone, że to, że konsumenci nie słyszeli o RODO wynika z braku zainteresowania takimi tematami - dodaje.

Co będzie po wejściu w życie rozporządzenia?

Takimi tematami zainteresować internautów będzie trzeba. Unijne prawo przewiduje, że administrator strony ma w prosty sposób poinformować każdego użytkownika do czego wykorzysta jego dane. A to nie takie proste, bo, jak podkreśla Anna Sakowicz, często firmy administrujące danymi przesyłają niezbyt zrozumiałe dla konsumentów informacje. W związku z tym teraz, przy nowych przepisach, klienci mogą albo dalej nie rozumieć tych zagadnień, albo asekuracyjnie, z góry, będą odrzucać wgłębianie się w tę tematykę.
Zdaniem Rafała Oracza prezesa grupy AdNext, wydawcy portalów internetowych też będą mogli stanąć okoniem. W razie braku zgody na przetwarzanie danych - konieczne może okazać się płacenie za dostęp do zawartych w sieci artykułów czy multimediów.
- Spodziewam się, że po wejściu w życie tego rozporządzenia będziemy mieli wysyp olbrzymiej liczby próśb o 'wyrażenie zgody'. Będzie to robione w rózny sposób, albo przez namawianie, albo przez danie alternatywy, że bez zgody będzie płatny dostęp do treści - wskazuje.
RODO to początek drogi
RODO ma być pierwszym krokiem - w Brukseli trwają już pracę nad tzw rozporządzeniem e-privacy - również dotyczącym ochrony danych osobowych. RODO to między innymi prawo do usunięcia danych z niechcianych miejsc, bycia poinformowanym o ich wycieku czy walki przed sądem z tymi, którzy przetwarzają dane. To, zdaniem Michała Oracza, będzie pole do popisu dla firm walczących o odszkodowania dla tych osób, które uznają, że ich prawa do prywatności zostały naruszone.
Unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zacznie obowiązywać 25 maja. W kwietniu polską ustawę o ochronie danych osobowych i przepisy ją wprowadzające mają zostać przegłosowane przez parlament. ​

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Marcin Jagiełowicz, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Rozporządzenie RODO - czy firmy zdążą z przygotowaniami?

Ostatnia aktualizacja: 19.02.2018 13:09
Ma być postrachem np. dla natrętnych marketerów. RODO czyli unijne rozporządzenie o ochronie danych osobowych wejdzie w życie 25 maja. Na razie strach padł na firmy. Raport Deloitte pokazuje, że tylko 15 proc. z nich uważa, że jest gotowa na unijne prawo.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Internauci lepiej chronieni. Będą mieć prawo do bycia "zapomnianym"

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2018 13:03
Rząd przyjął projekt ustawy o ochronie danych osobowych. Nowelizacja przewiduje dodatkowe uprawnienia dla konsumentów, szczególnie dla internautów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wdrożenie RODO wymaga przygotowań

Ostatnia aktualizacja: 03.04.2018 17:17
25 maja upłynie termin dostosowania się firm do rozwiązań zawartych w unijnym rozporządzeniu o ochronie danych osobowych (RODO).
rozwiń zwiń