Wyjazd z biurem podróży, czy na własną rękę?

2018-05-22, 13:05

Wyjazd z biurem podróży, czy na własną rękę?
Zysk netto 30 największych Polskich operatorów turystycznych w zeszłym roku wyniósł ponad 135 mln zł. Foto: shutterstock

Zeszły rok był dla biur podróż najlepszy od dekady. Ale w siłę rośnie też organizowanie wakacji samemu. W internecie bez problemu wynajmiemy samochód, czy znajdziemy tani nocleg. Wojnę z turystyczną samowolką zapowiadają jednak urzędnicy w Barcelonie, czy na Majorce. A to kolejny punkt dla zorganizowanej turystyki.

Posłuchaj

+
Dodaj do playlisty

Ponad 4 miliony osób skorzystało w zeszłym roku z lotu czarterowego. To wzrost o 1/4. O ponad 40 procent wzrosła popularność tanich linii. Wynika z badań Instytutu Badań Rynku Turystycznego Traveldata. Wiktoria Iwanowska, właścicielka biura podróży w Warszawie mówi, że rośnie przede wszystkim segment najtańszych podróży i ten najdroższych. Średniozamożni wolą zorganizować się sami.

- Mam wrażenie, że składa się na to program 500+. Mniej zamożne osoby stać na wakacje zagranicą. Z drugiej strony osoby, które mają "średni portfel" wyjeżdżają na własną rękę - mówi Wiktoria Iwanowska.

Najtańsze są wyjazdy do Grecji

Bardziej zamożni wybierają kierunki egzotyczne, ale przeważają kierunki europejskie. W defensywie są kraje arabskie. Tańsze podróżowanie z biurem to all inclusive, ale coraz częściej klienci decydują się tylko na wspólne śniadanie, a potem własny plan, a to już biurom podróży nie w smak. Ale jak zapewnia Wiktoria Iwanowska klienci, którzy chcą mieć udane wakacje - wracają do biur.

Branża turystyczna ma potężnego konkurenta w postaci tzw ekonomii współdzielenia. Chodzi o wynajmowanie samochodu, czy nocleg u znajomego z portalu społecznościowego. Z pomocą przychodzą urzędnicy mówi Sebastian Nasiłowski z Polskiej Izby Turystyki. 

Sebastian Nasiłowski mówi, że podróżowanie z biurem to mniejsze ryzyko bycia oszukanym i oszczędność czasu. 

Zysk netto 30 największych Polskich operatorów turystycznych w zeszłym roku wyniósł ponad 135 mln zł.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Marcin Jagiełowicz, kw 

Polecane

Wróć do strony głównej