Dyktat cenowy hipermarketów pogrąża małe sklepy
Różnorodność handlu w rozumieniu istnienia małych sklepów, detalistów jest zagrożona przede wszystkim przez dyktat ceny i rozwój dużych sieci handlowych - stwierdza raport „Różnorodność rynkowa w czasach nowego konsumenta”, opracowany przez platformę do opłacania i obniżania rachunków MAM.
2018-05-29, 08:10
Posłuchaj
- Połowa Polaków uważa, że monopol wielkich sieci handlowych negatywnie wpływa na jakość oferty producentów - zauważa Kuba Jugo z Platformy MAM. Jego zdaniem, już na etapie produkcji jakość jest obniżana właśnie ze względu na dyktat niskiej ceny dużych sieci handlowych.
- Polscy konsumenci zgodziliby się więcej zapłacić za wyższą jakość produktu i lepszą obsługę - dodaje Kuba Jugo
A małe sklepy są bardzo ważne dla lokalnych społeczności. To często miejsca spotkań, wymiany informacji.
Marcin Walaszczyk, dyrektor zarządzający Platformy zwraca uwagę, że chociaż cena odgrywa dziś rolę największą, to względy zdrowotne zaczynają być równie ważne.
REKLAMA
- Wśród konsumentów rośnie świadomość, że o zdrowie, a zatem o dobrą jakość produktu, trzeba po prostu dbać. Jest jeszcze inny powód - mówi Walaszczyk
- W małych sklepach Polscy wolą kupować tak zwane dobra szybko zbywalne - podkreśla Kuba Jugo.
Zdaniem konsumentów, mali detaliści, by nie zniknąć z rynku, powinni stawiać właśnie na specjalizację i łączenie sił.
Naczelna Redakcja Gospodarcza, Aleksandra Tycner, kw
REKLAMA
REKLAMA