X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Kiedy internetowi giganci typu Google, Amazon czy Facebook zostaną opodatkowani i w jaki sposób?

Ostatnia aktualizacja: 06.12.2018 19:00
Czy podatek od Facebooka stanął w martwym puncie? Na razie nie ma zgody między unijnymi ministrami finansów jak rozwiązać podatkową łamigłówkę. W czasie środowej sesji Europarlamentu Niemcy i Francuzi wywrócili do góry nogami projekt zaproponowany przez Komisję Europejską. Kiedy internetowi giganci typu Google, Amazon czy Facebook zostaną opodatkowani i w jaki sposób o tym Marcin Jagiełowicz.
Audio
  • Kiedy internetowi giganci typu Google, Amazon czy Facebook zostaną opodatkowani i w jaki sposób - więcej na ten temat w materiale Marcina Jagiełowicza/ Naczelna Redakcja Gospodarcza
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

Długo wyczekiwana propozycja Komisji trafiła do kosza. Niemcy i Francja chcą by nowy podatek odnosił się tylko do reklam w sieci. Wcześniej dyskutowano o szerokim podatku, który wynosiłby 3 procent dochodu największych internetowych gigantów.

- Chodzi o sytuację, w której firma działająca w Internecie płaci tylko podatek w kraju-siedzibie, a jej działalność obejmuje kilka krajów - wyjaśnia Patrycja Goździowska z kancelarii SSW. 

Według Komisji Europejskiej internetowi giganci płacą nawet 3 raz mniejsze podatki niż firmy tradycyjne. Jakub Bieńkowski ze Związku Przedsiębiorców i Pracodawców studzi te prognozy, bo jego zdaniem - zwłaszcza odchudzona wersja podatku da niewielkie pieniądze.

Według raportu Warsaw Enterprise Institute do polskiego budżetu trafiałoby maksymalnie niespełna 470 mln zł rocznie z cyfrowej daniny. Swoje prace prowadzi ministerstwo finansów, prowadzi je też Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju.

Podatek miałby też zdaniem Jakuba Bieńkowskiego osłabić małe i średnie firmy współpracujące z gigantami.

Najmocniej o nowy podatek walczą Niemcy i Francja. Hamulcowi to na przykład Szwecja, Dania czy Irlandia.

Nowa propozycja ma być dyskutowana po nowym roku.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Marcin Jagiełowicz, kw 

Zobacz więcej na temat: podatki Komisja Europejska
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak