X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Blisko 4,5 mld zł z UE na rozwój i budowę inwestycji kolejowych i rozbudowę Portu Gdynia

Ostatnia aktualizacja: 28.12.2018 16:33
Prawie 4,5 mld zł wynosi unijne wsparcie dla podpisanych w piątek projektów transportowych i infrastrukturalnych. Chodzi m.in. o rozwój i budowę 59 dworców oraz modernizację linii kolejowych w Polsce, w tym magistrali kolejowej C-E 65, budowę drogi S7 i rozbudowę Portu Gdynia.
Port w Gdyni zwiększa swą konkurencyjność względem innych bałtyckich portów.
Port w Gdyni zwiększa swą konkurencyjność względem innych bałtyckich portów.Foto: Wikimedia Commons, Iwankgb

Beneficjentami 11 podpisanych w umów na dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 o łącznie wartości ponad 8 mld zł są: PKP SA, PKP PLK, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oraz Zarząd Morskiego Portu Gdynia.


W uroczystości podpisania umów w siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych wzięła udział wiceminister inwestycji i rozwoju Małgorzata Zielińska. Poinformowała ona, że w "skali całego programu Infrastruktura i Środowisko kwota zakontraktowanych funduszy UE wyniesie 90,4 mld zł, co stanowi prawie 77 proc. dostępnej puli środków".

Jak podkreślono na spotkaniu, głównym beneficjentem podpisanych w piątek umów jest PKP, którego inwestycje dworcowe zostały wsparte ponad 412 mln zł. - Ich łączna wartość to ponad 605 mln zł" - podano. W ramach najkosztowniejszego programu zmodernizowanych zostanie dziewięć dworców kolejowych w województwie pomorskim (m.in. Gdańsk Główny, Gdańsk Oliwa i Gdańsk Wrzeszcz) oraz dworzec w Suszu w woj. warmińsko-mazurskim. Przebudowanych i zmodernizowanych zostanie też 10 dworców kolejowych zlokalizowanych w województwach: lubuskim oraz wielkopolskim m.in. dworzec w Gorzowie Wielkopolskim - wymienił prezes PKP SA Krzysztof Mamiński.

- Modernizację przejdzie też dworzec w Kielcach. Inwestycje w dworce kolejowe realizowane będą również w województwie małopolskim, podkarpackim czy pomorskim, a także na Mazowszu - chodzi, m.in. o Brwinów, Ożarów Mazowiecki czy Sochaczew". "Tych dworców w ramach programu inwestycji dworcowych zmodernizujemy prawie 200. To dużo, choć to nie wszystkie, które byśmy chcieli" - powiedział prezes Mamiński. "Będziemy prosili (...) o pewne możliwości, bo takie dodatkowe miejsca do realizacji inwestycji dworcowych mamy już opracowane - dodał.

Z puli środków dofinansowane zostaną też prace na towarowej linii kolejowej C-E 65, czyli tzw. węglówce, na odc. Chorzów Batory – Tarnowskie Góry – Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz – Maksymilianowo, a także przebudowa stacji Rzeszów Główny wraz z niezbędną infrastrukturą.

Ponadto za ponad 500 mln zł dofinansowana zostanie budowa drogi S7, na odc. Warszawa – Grójec. Jak podkreśliła wiceminister Zielińska, to "bardzo oczekiwany projekt". - I mogę tylko wspomnieć, mówiąc o linii ekspresowej S7, że w przyszłym roku naszym wyzwaniem jest podpisanie odcinka drogi ekspresowej S7 Napierki-Płońsk - dodała. 

Zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Jacek Gryga podkreślił, że "jeśli chodzi o odcinek Warszawa - Grójec, obecnie trwają prace projektowe, a prace w terenie rozpoczną się w przyszłym roku".

Jak poinformowano pogłębianie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia, a także przebudowa nadbrzeży w porcie, będzie kosztować ponad 500 mln zł, z czego ponad połowa to środki unijne. "Możliwość obsługi statków masowych i kontenerowych o maksymalnych parametrach sprawia, że oprócz prac modernizacyjnych i budowlanych, polepszać będziemy również warunki nawigacyjne" – stwierdził prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller.

Zdaniem pełniącego obowiązki dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysława Gorgola Port Gdynia odgrywa znaczącą rolę w transeuropejskiej sieci transportowej. "Obecnie zbyt mała głębokość portu ogranicza możliwości obsługi dużych statków i powoduje mniejszą niż możliwa efektywność ekonomiczną przewozów morskich" - dodał Gorgol.

PAP, kw 

Zobacz więcej na temat: infrastruktura kolej transport
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak