X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Rzeczniczka UOKiK: w kwestii praw konsumenta najważniejsza jest świadomość, że je mamy

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2019 19:37
Prawo do informacji, reprezentacji, wyboru i tzw. bezpiecznych zakupów - to cztery główne prawa, przysługujące każdemu konsumentowi. A konsument to nie bierny, ale aktywny uczestnik rynku; to każdy z nas - przypominała w radiowej Trójce rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch. 
Audio
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock.com

Jutro obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.

Małgorzata Cieloch przypomniała, że początki praw konsumentów sięgają lat 60. XX wieku. To wówczas na Zachodzie pojawiły się koncepcje czterech podstawowych praw konsumenta. Teraz przepisy są znacznie rozbudowane. Rzeczniczka UOKiK wskazywała, że u nas początki praw konsumentów sięgają lat 80. - wówczas dotyczyły one przysługującej nam możliwości zwrotu lub wymiany towarów w ciągu 7 dni. 

Liczy się wiedza i konsekwencja

Dziś chronią nas rozbudowane przepisy i urzędy. Małgorzata Cieloch mówiła, że najważniejsza jest świadomość, że konsument ma prawa, oraz konsekwencja w ich dochodzeniu.

A jak dziś bronić swoich praw konsumenckich? Na ich straży stoją m.in. UOKiK i miejscowi rzecznicy konsumentów. Jeśli mamy problemy z dochodzeniem swoich roszczeń, to możemy skorzystać np. ze wsparcia Stowarzyszenia Aquila, które współpracuje z UOKiK-iem.

Gospodarzem audycji był Wiktor Legowicz.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Trójka, Wiktor Legowicz, md

Zobacz więcej na temat: konsument UOKiK
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

UOKiK chce większych uprawnień kontrolnych

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2018 15:33
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów chce większych uprawnień, które pozwolą na walkę z zagrożeniami finansowymi.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Jak nie dać się oszukać naciągaczom?

Ostatnia aktualizacja: 18.09.2018 09:50
Każdemu z nas zdarzyło się chyba naptkać sprzedawcę cudownych garnków, superodkurzacza, czy leczniczej kołdry albo urządzenia do leczenia światłem. Ofiarą takich naciagaczy padają zazwyczaj osoby starsze.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Prezes UOKiK-u: rzecznicy konsumentów powinni być bardziej aktywni w sądach

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2019 14:15
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał chce, żeby rzecznicy konsumentów częściej wspierali osoby domagające się praw przed sądem. W siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii zorganizowano konferencję z okazji 20-lecia pracy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.
rozwiń zwiń