Rzeczniczka UOKiK: w kwestii praw konsumenta najważniejsza jest świadomość, że je mamy

Prawo do informacji, reprezentacji, wyboru i tzw. bezpiecznych zakupów - to cztery główne prawa, przysługujące każdemu konsumentowi. A konsument to nie bierny, ale aktywny uczestnik rynku; to każdy z nas - przypominała w radiowej Trójce rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch. 

2019-03-14, 19:37

Rzeczniczka UOKiK: w kwestii praw konsumenta najważniejsza jest świadomość, że je mamy
Zdjęcie ilustracyjne.Foto: shutterstock.com

Posłuchaj

Bardzo Ważny Projekt 14.03.2019 (Trójka)
+
Dodaj do playlisty

Jutro obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.

Małgorzata Cieloch przypomniała, że początki praw konsumentów sięgają lat 60. XX wieku. To wówczas na Zachodzie pojawiły się koncepcje czterech podstawowych praw konsumenta. Teraz przepisy są znacznie rozbudowane. Rzeczniczka UOKiK wskazywała, że u nas początki praw konsumentów sięgają lat 80. - wówczas dotyczyły one przysługującej nam możliwości zwrotu lub wymiany towarów w ciągu 7 dni. 

Liczy się wiedza i konsekwencja

Dziś chronią nas rozbudowane przepisy i urzędy. Małgorzata Cieloch mówiła, że najważniejsza jest świadomość, że konsument ma prawa, oraz konsekwencja w ich dochodzeniu.

A jak dziś bronić swoich praw konsumenckich? Na ich straży stoją m.in. UOKiK i miejscowi rzecznicy konsumentów. Jeśli mamy problemy z dochodzeniem swoich roszczeń, to możemy skorzystać np. ze wsparcia Stowarzyszenia Aquila, które współpracuje z UOKiK-iem.

REKLAMA

Gospodarzem audycji był Wiktor Legowicz.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Trójka, Wiktor Legowicz, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej