X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. Polacy są coraz bardziej świadomi swoich praw

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2019 08:47
Dziś obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta. A że konsumentem jest każdy z nas, świętować możemy wszyscy. Co ważne, coraz więcej z nas wie o tym, jakie prawa przysługują mu w sklepie, chętniej też je egzekwujemy.
Audio
  • Marek Niechciał: polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz lepiej zorganizowani (IAR)
  • Marek Niechciał: najczęściej zgłaszane przez konsumentów problemy dotyczą jakości obuwia, jednak najpoważniejsze są oszustwa finansowe i wykorzystywanie osób starszych (IAR)
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Shutterstock.com/Rawpixel.com

Prezes Urzędu Ochrony konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał uważa, że polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi i coraz lepiej zorganizowani. Wskazał, że jeszcze dziesięć lat temu osoby poszkodowane nie zrzeszały się tak chętnie, aby wspólnie dochodzić swoich praw.

Na co się najczęściej skarżymy?

Marek Niechciał dodaje, że najczęściej zgłaszane przez konsumentów problemy dotyczą jakości obuwia, jednak najpoważniejsze są oszustwa finansowe i wykorzystywanie niewiedzy osób starszych.

W tym tygodniu UOKiK prowadzi "Tydzień konsumenta". W ramach akcji stara się przypominać o prawach przysługujących konsumentom i zagrożeniach, które czyhają na każdego z nas.

Długa tradycja

Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest od 1983 roku, w rocznicę wygłoszonego w 1962 roku przemówienia amerykańskiego prezydenta Johna F. Kennedy'ego. Wówczas sformułował on cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, wyboru, bezpieczeństwa oraz do reprezentacji. 

W Polsce Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest od 2000 roku. Początki praw konsumenckich w naszym kraju sięgają lat 80. XX wieku, gdy pojawiło się prawo do zwrotu lub wymiany towaru. Dziś naszych praw strzegą UOKiK, lokalni rzecznicy konsumentów oraz organizacje samorządowe, takie na przykład jak Stowarzyszenie Aquila.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, IAR, md

Zobacz więcej na temat: konsument UOKiK
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Prezes UOKiK-u: rzecznicy konsumentów powinni być bardziej aktywni w sądach

Ostatnia aktualizacja: 13.03.2019 14:15
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marek Niechciał chce, żeby rzecznicy konsumentów częściej wspierali osoby domagające się praw przed sądem. W siedzibie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii zorganizowano konferencję z okazji 20-lecia pracy miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rzeczniczka UOKiK: w kwestii praw konsumenta najważniejsza jest świadomość, że je mamy

Ostatnia aktualizacja: 14.03.2019 19:37
Prawo do informacji, reprezentacji, wyboru i tzw. bezpiecznych zakupów - to cztery główne prawa, przysługujące każdemu konsumentowi. A konsument to nie bierny, ale aktywny uczestnik rynku; to każdy z nas - przypominała w radiowej Trójce rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Małgorzata Cieloch. 
rozwiń zwiń