X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Polskie hity eksportowe: po żywności i meblach, przyszedł czas na odzież

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2019 13:26
Po ekspansji zagranicznej polskiej żywności i mebli, czas na zwiększenie ekspansji polskiej mody. Już dziś wartość tego sektora wynosi ponad 29 miliardów zł, a do roku 2022 ma wzrosnąć nawet do 43 mld zł.  
Audio
  • Odzież stanowi 4 proc. wartości polskiego eksportu. O eksporcie polskiej branży modowej, i jej wsparciu na zagranicznych rynkach mówi w radiowej jedynce Adrian Malinowski, zastępca dyrektora Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii./Aleksandra Tycner, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego R
Niektóre nasze sieci są już obecne na rynkach zagranicznych i całkiem nieźle sobie radzą.
Niektóre nasze sieci są już obecne na rynkach zagranicznych i całkiem nieźle sobie radzą. Foto: pixabay

Prawie  4 procent wartości naszego eksportu pochodzi ze sprzedaży szeroko rozumianej odzieży.

Polski rynek modowy coraz ważniejszy w Europie

W tej chwili polski rynek modowy zajmuje ósme miejsce w Europie pod względem obrotów i szóste miejsce w nakładach inwestycyjnych. I ma potencjał wzrostu.

− Dlatego branżę w zdobywaniu zagranicznych rynków wspierają między innymi Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii  - mówi Adrian Malinowski, zastępca dyrektora Departamentu Handlu i Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Przedsiębiorczości i Technologii.

Jak dodaje, branża modowa znajduje się wśród 12 strategicznych branż, które chce wspierać rząd, szczególnie, że Polska może się pochwalić kilkoma rozpoznawalnymi na całym świecie markami.

Dobrym przykładem przejmowania zagranicznych sieci przez polskie firmy są grupy LPP czy CCC, które ze swoimi markami znajdują się i w Europie, jak i w Azji.

Jaka pomoc dla branży modowej?

Chodzi zarówno o pomoc w dystrybucji, jak i inwestycje zagraniczne

− Polska Agencja Inwestycji i Handlu wspiera przede wszystkim małe i średnie firmy. Realizuje program Brand, który polega na organizacji na ważnych imprezach wystawienniczych polskich stoisk narodowych  - mówi Wojciech Nowicki z PAIH.

Jak dodaje, korzystają z nich ci przedsiębiorcy, którzy nie mają swoich stoisk, mogą oni też korzystać ze strefy rozmów biznesowych.

Dodatkową wartością korzystania ze strefy rozmów biznesowych na narodowym stoisku jest pokazanie, że przedsiębiorstwo korzysta z rządowego poparcia.

− To ma szczególne znaczenie na rynkach pozaeuropejskich, szczególnie azjatyckich – dodaje, gość radiowej Jedynki.

Największymi odbiorcami polskiego sektora mody są kraje europejskie: Niemcy, Czechy, Rumunia, Rosja i Węgry.

Ale polskie firmy coraz śmielej wchodzą też do Egiptu, Arabii Saudyjskiej, Kataru oraz na rynki dalekowschodnie.

Aleksandra Michałek – Tycner, jk

Zobacz więcej na temat: Aleksandra Tycner eksport moda
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Polski przemysł rolno-spożywczy eksportem stoi

Ostatnia aktualizacja: 05.01.2018 14:08
Produkty ekologiczne z Polski trafiają w najodleglejsze zakątki świata. Na eksport trafia 80 proc. ekożywności produkowanej w naszym kraju.
rozwiń zwiń