X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Nagrody Gospodarcze Polskiego Radia: czy w biznesie można być filantropem?

Ostatnia aktualizacja: 27.05.2019 20:20
O nagrodach gospodarczych Polskiego Radia, które wręczone zostaną 13 czerwca, mówił w audycji Bardzo Ważny Projekt radiowej Trójki Andrzej Sadowski, Prezydent Centrum Adama Smitha.
Audio
  • O nagrodach gospodarczych Polskiego Radia, które wręczone zostaną 13 czerwca, mówił w audycji Bardzo Ważny Projekt radiowej Trójki Andrzej Sadowski, Prezydent Centrum Adama Smitha./Arkadiusz Ekiert/.
Bycie filantropem w Polsce jest bardzo trudne, gdyż przepisy podatkowe, oraz traktowanie filantropi jako element generowania kosztów, utrudnia prowadzenie takiej aktywności.
Bycie filantropem w Polsce jest bardzo trudne, gdyż przepisy podatkowe, oraz traktowanie filantropi jako element generowania kosztów, utrudnia prowadzenie takiej aktywności.Foto: shutterstock, Autorstwa pathdoc

Nagrody Polskiego Radia zostaną wręczone już po raz trzeci i obejmują takie kategorie jak: Przełomowe Rozwiązanie, Filantrop Polski, Skarb Narodowy, Ambasador Biznesu oraz Dobry Zarząd.

Tym razem prowadzący audycję Arkadiusz Ekiert skoncentrował się na nagrodzie Filantrop Polski i spytał, czy da się pogodzić biznesową chęć zysku, walki z filantropią.

Gość Trójki odpowiedział, że nie tylko tak jest, ale wręcz nie da się nie być filantropem.

− Należy zauważyć, że w Polsce bycie filantropem jest tak oczywistym jak bycie przedsiębiorcą. Praktycznie każdy przedsiębiorca w miarę swoich możliwości stara się pomagać albo wspólnocie lokalnej albo gdy działa na szerszą skalę - w ogólnokrajowym wymiarze – mówi Sadowski.

Jak jednocześnie podkreśla, filantropia nie jest łatwym tematem dla przedsiębiorców.

− Bycie filantropem w Polsce jest bardzo trudne, gdyż przepisy podatkowe, oraz traktowanie filantropi jako element generowania kosztów, utrudnia prowadzenie takiej aktywności - mówi gość Trójki.

I daje przykład bezskutecznej walki o to, aby sms-y wysyłane na cele dobroczynne były zwolnione z VATu, jak to jest np. w Czechach.

− A filantropia jest też elementem dzielenia się sukcesem, która w krajach bardziej zaawansowanych gospodarczo, jest wpisana w działalność każdej firmy, mówi Andrzej Sadowski.

Arkadiusz Ekiert, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak