X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Najdłuższy wiadukt w Polsce przetestowany. Wkrótce szybszy przejazd zakopianką

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2019 12:24
Próby obciążeniowe najdłuższego i najwyższego w Polsce wiaduktu w ciągu nowej zakopianki, przeprowadzone we wtorek i środę, wypadły bardzo dobrze – powiedział dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasz Pałasiński. Dodał, że pierwsze auta pojadą tamtędy we wrześniu.
Próby obciążeniowe nowego wiaduktu na zakopiance
Próby obciążeniowe nowego wiaduktu na zakopianceFoto: GDDKiA

- Próby obciążeniowe zakończą się podpisaniem protokołu, który w konsekwencji dopuści ten obiekt do użytkowania. Budowa jest już na ostatnim etapie. Obecnie trwają prace wykończeniowe i prace nawierzchniowe, a także instalacja urządzeń ochrony środowiska i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – mówił w środę na placu budowy nowej zakopianki w Skomielnej Białej Tomasz Pałasiński.

Podkreślił, że to najdłuższy i najwyższy wiadukt drogowy w Polsce, który w najwyższym punkcie przekracza 50 metrów, a jego długość wynosi prawie 900 metrów. Dodał też, że przeprowadzone dotychczas próby obciążeniowe wypadły bardzo dobrze. Polegały one na ustawianiu obciążonych samochodów ciężarowych w pewnych wyznaczonych przez projektanta miejscach i rejestrowaniu ruchów wiaduktu.

Kłopoty z podwykonawcami

Choć zakończenie kontraktu z włoską firmą Sallini na budowę tego odcinka zakopianki ma być w sierpniu lub we wrześniu, to prace wykończeniowe w bezpośrednim sąsiedztwie drogi będą trwały. Zdaniem szefa krakowskiej GDDKiA skomplikowaną sprawą będzie przełożenie ruchu na nowy odcinek zakopianki.

- Na obecną chwilę nie ma mowy o żadnym zagrożeniu terminu jeżeli chodzi o budowę zakopianki. Odcinek pomiędzy Skomielną Białą o Rabką wraz z wiaduktem będzie gotowy we wrześniu. Odcinek Lubień – Naprawa będzie gotowy w listopadzie, a odcinek tunelowy ma być oddany w 2021 r.– zapewniał Pałasiński.

Co z Astaldi?

Dodał, że kłopoty finansowe firmy Astaldi, która buduje dwukomorowy tunel na innym odcinku nowej S7, spowodują opóźnienia, ale nie będą to na pewno opóźnienia mierzone w latach, a raczej w miesiącach lub tygodniach.

Koszt budowy nowej zakopianki, powstającej na trzech odcinkach między miejscowością Lubień a Rabką-Zdrojem, wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł. Odcinek tunelowy jest najbardziej skomplikowany i najdroższy; koszt budowy dwukomorowego tunel o długości ponad 2 km każdy to niemal miliard złotych. Ten odcinek będzie gotowy w 2021 r.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

GDDKiA: budowa tunelu na Zakopiance niezagrożona

Ostatnia aktualizacja: 03.10.2018 13:26
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że nie ma zagrożenia dla budowy tunelu pod górą Mały Luboń na Zakopiance. Inwestycję realizuje włoska firma Astaldi, która zmaga się z problemami finansowymi.
rozwiń zwiń