X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

"Pieniądz nie śpi" Etyka biznesu. Przedsiębiorcy, zwłaszcza młodsi, coraz częściej myślą o ekologii

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2019 09:39
Dziś dobrze widziany biznes musi być prowadzony etycznie, ale też z poszanowaniem ekologii. Okazuje się, że polscy przedsiębiorcy dobrze to rozumieją, choć widać tu różnice w podejściu osób młodych i nieco starszych.
Audio
  • Kiedy zysk nie jest najważniejszy. O ekologii w biznesie (Aleksandra Tycner/Naczelna Redakcja Gospodarcza)
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

Etyk biznesu Piotr Kaczmarek-Kurczak z Akademii Leona Koźmińskiego mówi, że przez wiele lat biznes i etyka były w Polsce traktowane rozłącznie, bo sporo firm traktowało np. ekologię za coś, co jest utrudnieniem w prowadzeniu biznesie, fanaberią. Teraz widzimy jednak zmianę w podejściu, zwłaszcza wśród młodszych osób.

- Mówią sobie: nie liczą się tylko pieniądze, bo ich ze sobą do grobu nie wezmę. Liczy się też satysfakcja - podkreśla ekspert.

Starsi przedsiębiorcy sprawę traktują przede wszystkim lokalnie, inwestując np. w budowę parków czy ścieżek rowerowych. Z kolei młodsze pokolenie - mówi Piotr Kaczmarek-Kurczak patrzą globalnie i systemowo - są nastawieni na wdrażanie nowych technologii, zmniejszanie wykorzystania energii czy wody czy dbanie o właściwą utylizację śmieci.

- Jest to przesunięcie w stronę działań, które mogą obniżać zysk. Młodsze pokolenie jest gotowe rezygnować z zysku w sytuacji, gdy jest on sprzeczny z ich przekonaniami - zaznacza ekspert. Jest to jednak pewien trend, który nie objął jeszcze większości rynku. Póki co to pozytywne zmiany w świadomości niektórych biznesmenów - dodaje ekspert.

Naczelna Redakcja Gospodarcza, Jedynka, Aleksandra Tycner, md

Zobacz więcej na temat: biznes ekologia
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Sławomir Chłoń, prezes Organic Farma Zdrowia: w biznesie ważna jest odwaga i wizja

Ostatnia aktualizacja: 12.03.2017 16:00
W biznesie ważna jest odwaga i wizja. Ekożywność to biznes, który ma ogromny potencjał i wspaniałe perspektywy, mówi w Polskim Radiu 24 bohater audycji „Ludzie gospodarki”: Sławomir Chłoń, prezes Zarządu Organic Farma Zdrowia.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Wiceprezes Tauronu: polityka klimatyczna to chęć ochrony środowiska, ale też biznes

Ostatnia aktualizacja: 09.08.2018 19:48
Polityka klimatyczna to chęć ochrony środowiska, ale też próba budowy nowego biznesu, który będzie kolejnym motorem napędowym dla europejskich gospodarek; możemy na tym wygrać, zależy to od nas – mówił w czwartek w Katowicach wiceprezes Tauronu Jarosław Broda.
rozwiń zwiń