50 mln zł dla małych firm na podbój zagranicznych rynków. Można już składać wnioski

2020-08-05, 11:15

50 mln zł dla małych firm na podbój zagranicznych rynków. Można już składać wnioski
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Shutterstock.com/Marcin Smolinski

Mikro, mali i średni przedsiębiorcy z Polski wschodniej mogą już składać wnioski o dofinansowanie kosztów wprowadzenia produktów lub usług na nowe rynki zagraniczne.

Mogą oni otrzymać na ten cel nawet 800 tys. zł z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

50 mln zł dla firm z czterech województw

Budżet konkursu "Internacjonalizacja MŚP" wynosi 50 mln zł. Nabór wniosków potrwa do 7 września tego roku, a środki unijne mogą otrzymać MŚP, które posiadają co najmniej jeden produkt lub usługę o potencjale do rozwoju na co najmniej jednym nowym rynku zagranicznym.


Powiązany Artykuł

1200_ręce_biznes_shutterstock.jpg
Druga szansa w biznesie. PARP ma ofertę dla przedsiębiorców

Kolejnym warunkiem jest siedziba lub oddział firmy w województwach: warmińsko-mazurskim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim i podkarpackim.

Wsparcie do 85 proc. wartości projektu

– Maksymalna kwota dofinansowania projektu to 550 tys. zł w przypadku, gdy MŚP wybierze rynek z Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii. Ci, którzy zdecydują się na co najmniej jeden rynek docelowy spoza tych regionów, mogą liczyć nawet na 800 tys. zł – mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor Departamentu Internacjonalizacji Przedsiębiorstw w PARP.

Wsparcie może wynieść do 85 proc. wartości projektu, co oznacza, że wkład MŚP to co najmniej 15 proc. całkowitego kosztu.

Na co dofinansowanie?

MŚP powinny je rozdysponować na przygotowanie do umiędzynarodowienia działalności, tj. pokryć koszty usług doradczych, a także koszty udziału w międzynarodowych targach, wystawach lub misjach gospodarczych.


Powiązany Artykuł

shutterstock_1200-innowacje.jpg
"Go to Brand". Unijne miliony na zagraniczną promocję innowacyjnych polskich firm

W ramach konkursu można również pokryć koszty nabycia środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych.

W tym roku dofinansowanie na lepszych warunkach

W tym roku w konkursie organizowanym przez PARP wprowadzono korzystne zmiany dla wnioskodawców.

Koszty udziału w targach i misjach gospodarczych mogą stanowić więcej niż 49 proc. kosztów projektu.

W związku z trwającą pandemią COVID-19, wdrożone zostały także dodatkowe możliwości dla projektów rozliczanych na podstawie tzw. kosztów rzeczywistych.

Pomimo odwołania imprez targowych, za "kwalifikowalne" uznawane będą wydatki wcześniej poniesione przez przedsiębiorców, tj. koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłata rejestracyjna za udział w wydarzeniu, opłata za wpis do katalogu targowego, koszty organizacji stoiska wystawowego i reklamy w mediach targowych, a także koszty transportu, ubezpieczenia osób i eksponatów oraz koszty podróży służbowych pracowników (np. zaliczki rezerwacji hotelu). Kwalifikowane będą również koszty udziału w odwołanych szkoleniach.

PARP wydłużyła także terminy dostarczenia wyjaśnień lub poprawy wniosków przez wnioskodawcę, oceny wniosków czy rozstrzygnięcia każdej z rund konkursu.

PolskieRadio24.pl/PARP/DoS, jk

Polecane

Wróć do strony głównej