X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
x
x
Gospodarka

W stoczni Gryfia powstanie nowy dok. Wzrośnie zdolność operacyjna spółki

Ostatnia aktualizacja: 16.09.2020 11:22
Morska Stocznia Remontowa Gryfia podpisała umowę na budowę nowego dużego doku. Spółka przygotowuje się także do zbycia części majątku w Świnoujściu. Gryfia powstała z połączenia dwóch zakładów produkcyjnych w Szczecinie i Świnoujściu.
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjneFoto: shutterstock

– Wczoraj została podpisana umowa między Morską Stocznią Remontową Gryfią, Funduszem Rozwoju Spółek i Stocznią Szczecińską na budowę nowego, dużego doku, większego niż ten, który mamy, który zapewni Gryfii dalsze funkcjonowanie w przyszłości – powiedział prezes zarządu stoczni Krzysztof Zaremba.

Według niego budowa samego doku byłaby nieroztropnością, dlatego należy zainwestować również w infrastrukturę.
– Te pieniądze musimy my jako Gryfia pozyskać sami, dlatego zwróciliśmy się do naszego właściciela z prośbą i walne zgromadzenia akcjonariuszy wydało zgodę na wszczęcie zbycia części majątku Gryfii w Świnoujściu – dodał Zaremba.

thun 1200 pap.jpg
"Smutne, niepotrzebne i żałosne". Politycy krytykują Różę Thun za blokowanie przekopu Mierzei Wiślanej



Wszyscy mają zapewnione miejsca pracy

– To nie jest likwidacja "Gryfii" – zastrzegł prezes zarządu stoczni. – My ten majątek ze Świnoujścia chcemy przenieść do Szczecina tak, żeby mieć pełne portfolio doków. Dziś sytuacja jest taka, że tym większa jest zdolność operacyjna stoczni remontowej, im większy ma dok. Bo nawet jeśli nie ma zamówienia na remont jednostki dużej, to na większym doku można postawić dwie, czasami nawet trzy mniejsze jednostki i dokonywać prac remontowych.


Jak zapewnia Krzysztof Zaremba wszyscy pracownicy MSR Gryfia z oddziału świnoujskiego mają zapewnione miejsca pracy dalej w Gryfii. Wszyscy, którzy będą chcieli pracować w Szczecinie, bo stocznia będzie funkcjonowała dalej w Szczecinie.
Obecni na posiedzeniu sejmowej komisji gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej związkowcy z zakładu w Świnoujściu podkreślali, że praca w Szczecinie będzie się wiązała z codzienną koniecznością przebycia 120 km w jedną stronę. Według nich, zarobki pracowników są tak małe, że im się to nie opłaca. Część związkowców prosiła o rozłączenie obu zakładów. Pojawiły się także pomysły na sprzedaż świnoujskiej stoczni na wolnym rynku, a także komunalizacji zakładu.

Nadchodzą ciężkie lata

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk powiedział z kolei, że ministerstwo wyraziło zgodę na taki kształt restrukturyzacji z tym podstawowym założeniem, że każdy z pracowników Świnoujścia dostanie propozycję pracy w stoczni "Gryfia" w Szczecinie. Dodał także, że duży dok to jest ścisłe związanie się z Polską Żeglugą Morską, największym polskim armatorem, bo PŻM na małych dokach nie będzie niczego robił.
– Na tej podstawie możemy budować tę synergię i przetrwać w ciężkich latach, a takie lata właśnie nadchodzą – uważa szef resortu gospodarki morskiej.



Morska Stocznia Remontowa Gryfia SA powstała w wyniku połączenia dwóch zakładów, które od września 2013 r. prowadzą działalność operacyjną jako jedna spółka. Stocznia ma dwa zakłady produkcyjne – w Szczecinie i Świnoujściu – umożliwiające kompleksowe remonty i przebudowy dużych statków handlowych, promów pasażerskich oraz specjalistycznych jednostek wielozadaniowych. W całej stoczni pracuje obecnie łącznie 635 osób, z czego 200 w zakładzie w Świnoujściu, w tym 55 osób bezpośrednio na produkcji.

PolskieRadio24.pl/PAP/DoS, md

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Unity Line oraz Polska Żegluga Bałtycka chcą połączyć siły

Ostatnia aktualizacja: 18.08.2020 16:25
Unity Line Limited i Polska Żegluga Bałtycka planują utworzyć wspólną spółkę poprzez przystąpienie Unity Line do spółki Polskie Promy - poinformował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
rozwiń zwiń

Czytaj także

"Ta inwestycja jest w interesie Polski, nie Rosji". Jastrzębowski o przekopie Mierzei Wiślanej

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2020 16:25
- Przekop Mierzi Wiślanej ma nam zapewnić swobodną żeglugę i odblokowanie co najmniej jednego portu. To jest w interesie Polski, w interesie Rosji jest coś innego - mówił o sprawie przekopu Mierzei Wiślanej publicysta Sławomir Jastrzębowski. W dyskusji udział wzięli również Wojciech Reszczyński, publicysta oraz Andrzej Rafał Potocki ("Sieci").
rozwiń zwiń

Czytaj także

Orlen stawia na energetykę offshore. Rusza projektowanie nowej farmy wiatrowej

Ostatnia aktualizacja: 15.09.2020 12:59
Wstępny projekt techniczny i budowlany morskiej farmy wiatrowej PKN Orlen na Morzu Bałtyckim wykona Offshore Design Engineering z Wielkiej Brytanii. Firma ta, jak podał koncern, posiada ponad 20-letnie doświadczenie w tego typu zadaniach. Budowa farmy wiatrowej ma rozpocząć się w 2024 r.
rozwiń zwiń

Czytaj także

300 wraków, środki chemiczne i miny. Jakie niebezpieczne niespodzianki skrywa Bałtyk?

Ostatnia aktualizacja: 17.09.2020 07:00
W tym tygodniu zakończono neutralizację drugiej miny, która zalegała w Wiśle Śmiałej. Niewybuch z czasów II wojny światowej zneutralizowano w wodach Zatoki Gdańskiej. Na dnie Bałtyku zidentyfikowano ok. 300 wraków okrętów, w tym ok. 100 w Zatoce Gdańskiej. Ile jeszcze niebezpiecznych niespodzianek kryje Bałtyk?
rozwiń zwiń