X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Gospodarka

Prace przy budowie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej idą pełną parą. Będą kontynuowane również zimą

Ostatnia aktualizacja: 09.10.2020 11:00
Przekop Mierzei Wiślanej postępuje zgodnie z harmonogramem. W rejonie Zatoki Gdańskiej pogłębiany jest akwen w okolicach basenu portu osłonowego, by statki mogły dowozić kamień hydrotechniczny ze Skandynawii. Rozpoczęto także tworzenie narzutów kamiennych nasady falochronu zachodniego i wschodniego.
Teren budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej w miejscowości Skowronki.
Teren budowy kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej w miejscowości Skowronki.Foto: PAP/Adam Warżawa

– Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla naszego kraju. Bardzo się cieszę, że minister Marek Gróbarczyk ją przygotował i realizuje. Dzięki niej Elbląg i okoliczne porty, a także całe województwo warmińsko-mazurskie zyskają nowe szanse rozwojowe. Te szanse wynikają także z inwestycji drogowych, takich jak drogi S7 i S16, jak i inwestycji kolejowych: w linie kolejowe i dworce. Wspólne budujemy spójną sieć komunikacyjną i łączymy Polskę, aby rozwój naszego kraju był zrównoważony i sprawiedliwy – mówi minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Budowa kanału nie przeszkadza w utrzymaniu ruchu

Nad kanałem powstają dwa mosty obrotowe, umożliwiające ciągłe utrzymanie ruchu samochodowego, niezależnie od przepływających nową drogą wodną jednostek.

PAP Mierzeja Wiślana przekop 1200.jpg
W miejscu przekopu Mierzei powstają falochrony i mosty. Wszystko idzie zgodnie z harmonogramem

Od początku jednym z założeń było zapewnienie priorytetu ruchu kołowego w rejonie kanału żeglugowego.

Nowa droga wodna będzie miała 23 kilometry długości

Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wyniesie blisko 23 km. Samo przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 km, po rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów. Pozostałe 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał ma mieć 5 m głębokości.

– Obiekty mostowe będą spełniały funkcję usprawnienia komunikacji pomiędzy wschodnią a zachodnią częścią Mierzei Wiślanej – tłumaczy Dominik Wróblewski kierownik budowy z konsorcjum NDI/Besix, generalnego wykonawcy prac.

Konstrukcja przepraw jest stalowa. Długość przęsła to 62 m, szerokość 17 m. Są to mosty obrotowe. W chwili przepływania jednostki przez kanał żeglugowy most będzie się obracał prostopadle do kanału żeglugowego.

Okres zimowy nie przerwie prac przy budowie kanału

Na Zalewie Wiślanym tworzona jest równocześnie sztuczna wyspa.

– Prace w okresie jesienno-zimowym będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem. 26 września na terenie budowy odbyła się ceremonia wmurowania kamienia węgielnego w ławie fundamentowej podpory mostu północnego. Tuba z aktem erekcyjnym została wmurowana w budowany przyczółek mostu. Tego samego dnia na budowie odbyło się również posiedzenie Konwentu Morskiego, poświęcone inwestycji – mówi kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Budowa kanału na Mierzei Wiślanej zgodnie z harmonogramem zakończy się w 2022 r.

PolskieRadio24.pl/mi.gov.pl/DoS, jk

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Przekop Mierzei Wiślanej. Prezydent: będzie służyć przemysłowi, biznesowi i turystyce

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 06:00
W opinii prezydenta Andrzeja Dudy przekop Mierzei Wiślanej – jeden z głównych projektów rządu PiS – przyniesie wiele korzyści. Prezydent stwierdził, że podpisując ustawę o przekopie uważał, iż będzie służyć rozwojowi Pomorza oraz Warmii i Mazur, przemysłowi portowemu i transportowemu, biznesowi i turystyce.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Przekop Mierzei Wiślanej. Gróbarczyk: przechodzimy do kolejnego etapu budowy

Ostatnia aktualizacja: 26.09.2020 13:07
- Zamykamy pewien etap budowy przekopu Mierzei Wiślanej, przechodzimy do kolejnego - powiedział w sobotę minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk w miejscu przekopu na Mierzei Wiślanej.
rozwiń zwiń