Polskie meble na prestiżowych targach w USA. Szansa dla rodzimych producentów

Polscy producenci mebli prezentują swoje produkty na największych targach meblowych w Stanach Zjednoczonych. Siedem polskich marek można znaleźć na narodowej ekspozycji w High Point w Karolinie Północnej. To efekt wspólnej inicjatywy Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli oraz Polskiej Fundacji Narodowej "European Smart Design from Poland".

2020-10-13, 13:51

Polskie meble na prestiżowych targach w USA. Szansa dla rodzimych producentów
Polskie stoisko na targach. Foto: TT/Fundacja PFN

Jak powiedział dr Marcin Zarzecki, prezes zarządu Polskiej Fundacji Narodowej, współpraca fundacji z branżą stwarza większe możliwości budowania silnej polskiej marki.

- Międzynarodowa współpraca gospodarcza to twórcze pole do działania dla zaangażowanego mecenasa, jakim jest Polska Fundacja Narodowa. Wspólnie z awangardą branży meblarskiej wypracowaliśmy bardzo konkretny efekt - udział w kilku edycjach największych na świecie targów meblarskich na terenie kompleksu targowo-wystawienniczego w High Point w stanie Karolina Północna - powiedział.

Powiązany Artykuł

shutterstock warszawa centrum free 1200.jpg
Ekspert: ponowne głębokie spowolnienie gospodarcze raczej nam nie grozi

Prezes PFN dodał, że jest przekonany, iż dzięki targom polskim firmom uda się zwiększyć eksport i zdobyć nowe kontakty w branży.

- Potencjał biznesowy targów w High Point to unikatowa możliwość wzmocnienia rozpoznawalności polskiej marki, bezpośrednie dotarcie do decydentów gospodarczych i politycznych, analityków biznesowych, inwestorów, architektów, segmentów konsumentów itd. Innymi słowy, liczymy na skutki w krótko- i długofalowej perspektywie - powiedział dr Marcin Zarzecki.

REKLAMA

Posłuchaj

Marcin Zarzecki jest przekonany, że współpraca z producentami mebli pozwoli wykreować polską markę i w przyszłości zawalczyć o amerykański rynek (IAR) 0:23
+
Dodaj do playlisty

- Wybraliśmy Stany Zjednoczone, bo to właśnie na tym rynku potrzebujemy zaprezentować firmy z Polski jako silną grupę - mówi cytowany w komunikacie Jan Szynaka, prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów Mebli.

- To także nowy model promocji, który pozwala połączyć potencjał firm z budowaniem wizerunku Polski jako kraju oferującego markowe produkty - dodał.

Szansa dla polskiej branży meblarskiej

Tomasz Wiktorski, współautor koncepcji, powiedział, że uruchomienie projektu to wielki sukces branży meblarskiej i okazja do pokazania, iż możemy skutecznie wchodzić na nowe rynki, łącząc siły i prezentując kompleksową ofertę polskiego meblarstwa.

- Dla sprzedawców w USA Polska stanowi znaczące, potencjalnie główne źródło zaopatrzenia. Od połowy lat 70. amerykańscy nabywcy mocno interesują się Azją, z której importowane są meble w dobrych cenach ze względu na niskie koszty pracy. Jednak wraz z dzisiejszą sytuacją geopolityczną na świecie krajobraz się zmienił. Polski rynek ma natomiast silne atuty, jakimi są styl mebli, cena, materiały, logistyka, obsługa dostaw i wartości, których szukają amerykańscy nabywcy. Tak więc czas jest sprzyjający. Amerykanie mają szansę zyskać źródło mebli, na którym mogą polegać - powiedział Jeff Holmes, amerykański specjalista w obszarze międzynarodowego rynku meblowego.

REKLAMA

Targi w High Point to 160 obiektów wystawienniczych w całym mieście. Narodowe stoisko z ofertą 7 polskich producentów mebli (Benix, Black Red White, Gala Collezione, Raw, Szynaka Meble, Vzór i Zieta Studio) czeka na odwiedzających przez 9 dni targów High Point Market - od 13 do 21 października.
Polska jest drugim eksporterem mebli na świecie.

PolskieRadio24.pl, IAR, md

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej